کاربرد اینستاگرام برای کسب‌وکارها

امروز اینستاگرام ابزاری محبوب برای برندها و کسب‌وکارها تبدیل شده است، اپلیکیشن تحت موبایلی که رشد بیشتری نسبت به فیس‌بوک و توییتر دارد و مکانی عالی برای برندها و کسب‌وکارهاست تا تبلیغات خود را در قاب عکس و ویدیو به اشتراک بگذارند.

کسب‌وکارهای بسیاری تاکنون در اینستاگرام حضور دارند، از شرکت‌ها و برندهای خارجی گرفته تا سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی به عنوان مثال شهرداری تهران، شرکت ایرانسل، پارس‌آنلاین و بسیاری دیگر در اینستاگرام حضور دارند.

اینستاگرام اپلیکیش تحت موبایلی است که به شما امکان انتشار عکس و ویدیو را از طریق موبایل می‌دهد، اپلیکیشنی که در نسخه جدید امکان پیام خصوصی و گروهی را نیز فعال کرده است. به عبارتی کسب‌وکارها می‌توانند محتوای خود را به صورت گروهی – خصوصی برای کاربران مورد علاقه‌ خود ارسال کنند.

کیوین سیستورم مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اینستاگرام در مراسم رونمایی از نسخه جدید اینستاگرام اعلام کرد، اینستاگرام قابلیت ارسال پیام خصوصی (Direct Message) و گروهی را برای دوستان (نه دنبال‌کندگان) را اضافه کرده است. شما در پیام خصوصی و گروهی می‌توانید عکس و ویدیوهای خود را برای دوستانتان (نه دنبال‌کندگان خود) به طور خصوصی ارسال کنید.

هنگامی که اینستاگرام خود را آپدیت کردید، در گوشه بالا سمت راست آیکون آن همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید ظاهر می‌شود که از آنجا می‌توانید پیغام‌های خصوصی دریافت شده را مشاهده کنید. همچنین گزینه مستقیم برای ارسال پیغام خصوصی وجود دارد.

برای ارسال پیام گروهی شما باید اسامی کسانی که با آنها دوست هستید را اضافه کنید. یعنی کسانی که هم شما آن‌ها را دنبال می‌کنید و هم آنها شما را دنبال می‌کنند و ارتباط‌تان دوطرفه است. برای ارتباط یک طرفه یعنی دنبال‌کنندگانتان تنها این امکان فراهم نیست.

سیستورم می‌گوید، نیمی از کاربران اینستاگرام، روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سال‌های گذشته به شدت رشد داشته‌ایم. ما در سه سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر جذب کرده‌ایم که تنها ۸۰ میلیون از آن در سال ۲۰۱۳ بوده است. اینستاگرام ۵ برای آی‌او‌اس، اندروید و نسخه آزمایشی آن برای ویندوز فون در سایت instagram.com در دسترس است.

البته نکته اساسی که وجود دارد این است که در اینستاگرام حاشیه مهم‌تر از متن است، یعنی حاشیه‌های کسب‌وکار برای کاربران آن جذاب‌تر است. به عنوان مثال شما از ساختمان، وسایل و کارکنان خود عکس بگذارید جذابیت بیشتری برای اینستاگرامی‌ها دارد تا اینکه بخواهید به طور مستقیم تبلیغ کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *