روش رفع مسدودیت و بلاک شدن شماره در واتساپ

چرا واتساپ اکانت شما را بلاک یا مسدود می‌کند؟

شاید این اتفاق برای شما افتاده باشد که واتساپ حسابتان را مسدود کرده باشد و پیامی از طرف واتساپ دریافت کرده باشید مبنی بر اینکه مجاز به استفاده از حساب واتساپتان نیستید؛ به اصطلاح واتساپ حساب شما را بلاک کرده باشد. نقض قوانین واتساپ، استفاده از نسخه‌های غیررسمی واتساپ و زیر پا گذاشتن قوانین حریم شخصی از مهم ترین دلایل واتساپ برای مسدود کردن حساب‌ها است. اگر شما با این نوع مشکل بلاک شدن حساب‌تان (بطور موقت یا دائم) مواجه شده‌اید و به دنبال راهی برای حل این مشکل هستید، با ما همراه باشید تا با روش‌های رفع مسدودیت شماره در واتساپ یا همان رفع بلاکی واتساپ آشنا شوید.

روش‌های مطرح شده در این مقاله کاملاً تست شده هستند و بسیاری از کاربران سایت کاربر مجازی، با کمک همین روش‌ها، موفق به بازگردانی حساب مسدود شده واتساپ خود شده‌اند.

رفع بلاکی در حالتی که واتساپ خط شما را موقتاً مسدود کرده است (رفع بلاکی موقّت)

مسدودیت موقت معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که به جای برنامه رسمی واتساپ از نسخه های پشتیبانی نشده‌ای از آن مانند WhatsApp Plus و GB WhatsApp یا برنامه‌هایی که ادعا دارند گفتگوهای واتساپ شما بین گوشی‌ها را جابجا می‌کنند استفاده کنید. از آنجا که این برنامه ها ناقض شرایط واتساپ هستند و واتساپ قادر به پیگیری و تایید روال امنیتی این برنامه ها نیست، اقدام به مسدودیت موقت حسابتان می‌کند. در این حالت تایمری روی صفحه واتساپتان ظاهر می‌شود که نشان میدهد پس از گذشت چه زمانی مسدودیت موقت حسابتان رفع خواهد شد و مجددا می‌توانید به حساب واتساپتان دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر پس از رفع مسدودیت موقت همچنان به استفاده از اپلیکیشن‌های غیررسمی ادامه دهید، احتمال دارد که واتساپ حسابتان را به صورت دائمی مسدود کند.

remove whatsapp blocking

برای رفع مسدودیت موقت واتساپ نیاز نیست هیچ کار خاصی انجام بدهید؛ بلکه تنها باید صبر کنید تا زمان تعیین شده به انتها برسد. پس از اتمام این زمان بهتر است از گفتگوهای خود بکاپ تهیه کنید تا بتوانید آن را به واتساپ جدید خود انتقال دهید.

نحوه بکاپ گرفتن از اطلاعات در نسخه رسمی واتساپ را قبلا در مقاله بکاپ واتساپ به تفصیل آموزش داده‌ایم. بکاپ گرفتن در نسخه های غیررسمی واتساپ تفاوت چندانی با بکاپ گرفتن از واتساپ رسمی ندارد و شما می‌توانید برای اطلاع از چگونگی انجام این کار به مقاله بکاپ گرفتن از واتساپ مراجعه نمائید.

رفع بلاکی در حالتی که واتساپ خط شما را بدون نمایش زمان مسدود کرده است (رفع بلاکی دائم)

مسدودیت دائم واتساپ (بلاک شدن حساب واتساپ) چنان که از نامش نیز پیدا است، با گذر زمان برطرف نخواهد شد و برای رفع آن باید به دنبال علت آن باشید و سپس سعی کنید آن را برطرف کنید. علل اصلی بلاک شدن حساب واتساپ عبارتند از:

  • ارسال محتوای نامناسب
  • پیام دادن به تعداد زیادی از افراد ناشناس
  • بلاک و ریپورت شدن توسط افراد

به هر صورت زمانی که حسابتان بدون محدودیت زمانی مسدود شده باشد، پیامی با این مضمون دریافت می‌کنید که شماره تلفن شما برای استفاده از واتساپ مسدود شده است و برای دریافت کمک باید با پشتیبانی واتساپ در تماس باشید.

شماره تلفن شما برای استفاده از واتساپ مسدود شده است

در اولین قدم برای رفع مسدودیت واتساپ (بلاکی واتساپ) در پیام ظاهر شده بر روی صفحه، گزینه Support را بزنید.

remove whatsapp blocking

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، در پنجره Describe your problem مشکل خود را به زبان انگلیسی شرح دهید. شماره موبایل، نام و آدرس ایمیل خود را نیز در انتهای پیام قرار دهید تا تیم پشتیبانی واتساپ بتوانند با شما ارتباط بگیرند.
همچنین می‌توانید اسکرین شات‌هایی از مشکل خود در واتساپ تهیه کرده و آن عکس‌ها را در قسمت Add screenshots آپلود و همراه با این پیام برای پشتیبانی واتساپ ارسال کنید. البته که این کار اختیاری است و حتما لازم نیست تصاویری را ضمیمه شرح مشکلات خود کنید.

remove whatsapp blocking

به عنوان نمونه می‌توانید با نوشتن چنین پیامی، مشکل بلاک شدن حساب واتساپ خود را شرح دهید:

Hello Unfortunately, my WhatsApp account has been banned and I cannot have access to it. I hugely depend on it for my business and I request you to check the issue and if possible, unban my account, please شماره تلفن شما :.Mobile No
نام شما :Name
آدرس ایمیل شما :Email

اگر تیم پشتیبانی واتساپ تا چند روز جوابی به شما نداد و حسابتان بازگشایی نشد، بهتر است با ارسال ایمیل به تیم پشتیبانی، برای حل مشکل واتساپ اقدام کنید. برای ارسال ایمیل به واتساپ در سیستم عامل‌های مختلف از آدرس ایمیل‌های زیر استفاده کنید.

آدرس ایمیل واتساپ برای سیستم عامل اندروید: android_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل واتساپ برای سیستم عامل آیفون: iphone_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل واتساپ برای سایر سیستم عامل‌ها: support@whatsapp.com

فرایند دریافت جواب ممکن است چند روزی طول بکشد اما اگر بعد از دو هفته همچنان پاسخی دریافت نکردید، بهتر است یک بار دیگر برای آنها ایمیل ارسال کنید. در صورتی که پس از ارسال چندباره پیام همچنان حسابتان مسدود باقی ماند، متاسفانه باید به فکر باز کردن حساب واتساپ دیگری با یک شماره جدید باشید.

البته در پکیج تجاری ربات ارسال پیام انبوه واتساپ که ما در بخش محصولات جانبی ارائه کرده‌ایم راهکارهای دیگری نیز معرفی شده است که بخاطر VIP بودن، در دسترس عموم بصورت رایگان قرار نخواهد گرفت. اما این امکان فراهم می‌باشد که با مبلغ مناسبی فقط آموزش‌های VIP داخل پکیج را بصورت جداگانه از ما خریداری نمایید.

اگر یک کاربر ما را بلاک کند؛ راهی وجود دارد که بتوانیم این بلاکی را رفع کنیم و به او پیام دهیم؟

اکثر کاربران ناشناس نسبت به پیام‌های خصوصی در واتساپ حساس هستند و معمولا فرستنده پیام‌های ناشناس را بلاک می‌کنند. برخی از مخاطبان نیز ممکن است به هر دلیلی نسبت به بلاک کردن شما اقدام کنند. وقتی کاربری شما را بلاک کند، امکان ارسال پیام و تماس صوتی و تصویری با او در واتساپ ندارید. همچنین قادر به مشاهده وضعیت و تصویر پروفایل او نیز نخواهید بود. در هر حال اگر فهمیدید که توسط برخی کاربران در واتساپ بلاک شده‌اید، سه راه برای خارج شدن از بلاک کاربران به شما معرفی می‌کنیم.

راهکار اول رفع بلاک واتساپ: حذف اکانت واتساپ و باز کردن دوباره حساب

ساده‌ترین راه برای خروج از بلاک کاربران آن است که اکانت خود را حذف کنید و سپس مجددا حسابتان را باز کنید. به این ترتیب از بلاک کلیه افرادی که شما را مسدود کرده بودند، خارج می‌شوید.

راهکار دوم رفع بلاک واتساپ: استفاده از گروه مشترک و درخواست از فرد برای آنبلاک کردن شما

وقتی فردی شما را بلاک کرده باشد، نمی‌توانید مستقیما به او پیام دهید اما اگر گروه مشترکی با آن فرد داشته باشید، می‌توانید در گروه پیامی ارسال کنید و از او بخواهید که شما را آنبلاک کند. اگر با آن فرد گروه مشترکی ندارید، می‌توانید از یکی از دوستان مشترکتان بخواهید که گروهی ساخته و شما و آن شخص را به گروه اضافه کند تا بتوانید شخصا با او صحبت کرده و از او بخواهید که نسبت به رفع مسدودیت شما اقدام کند.

راهکار سوم رفع بلاک واتساپ: ثبت نام با شماره جدید در واتساپ

اگر نتوانستید با دو روش قبلی خود را از بلاک کاربران خارج کنید، پیشنهاد ما استفاده از شماره جدید برای باز کردن حساب در واتساپ است. در این روش با شماره‌ای جدید در واتساپ ثبت نام می‌کنید و می‌توانید از ابتدا به فعالیت خود ادامه دهید. همین طور می‌توانید از اطلاعات خود در واتساپ قبلی بکاپ گرفته و در حساب جدیدتان وارد کنید. افرادی که شما را بلاک کرده بودند در حساب جدید شما در دسترس هستند و می‌توانید با آنها در ارتباط باشید.

گرچه با کمک روش‌هایی که در این مقاله به شما آموزش دادیم، می‌توانید نسبت به رفع مسدودیت واتساپتان اقدام کنید، اما توصیه ما در وهله اول آن است که تا حد امکان سعی کنید از اقداماتی که سبب بلاک شدن حساب واتساپ شما می‌شود پرهیز کنید. به قول معروف، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. پس سعی کنید از نسخه‌های غیررسمی واتساپ دوری کنید و تا حد امکان از ایجاد مزاحمت شخصی برای افراد، ارسال پیام‌های غیراخلاقی و نقض قوانین واتساپ اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *