چگونه یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم؟

امروزه اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل شده است و با توجه به ویژگی هایی که اینستاگرام دارد، می توان این رسانه اجتماعی را محبوب ترین شبکه اجتماعی در نزد ایرانیان دانست. تعداد زیاد اینفلوئنسرها و موفقیت آنها و بستر مناسب اینستاگرام برای بازاریابی و فروش، همه ما را در این فکر فرو می برد که چگونه یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم؟

اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوب ایرانی ها!

قبل از اینکه شروع کنیم به یادگیری این موضوع که چگونه یک اینستاگرام حرفه ای داشته باشیم، باید به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • دقیقاً چرا می خواهید در اینستاگرام حضور داشته باشید؟
  • از اینستاگرام چه انتظاراتی دارید؟
  • آیا شما برندی دارید که خودش را معطوف به تصاویر جذاب می کند؟
  • آیا شما تمایل برای به اشتراک گذاشتن مطالبی که ممکن است به کسب و کارتان مربوط نباشد دارید؟
  • آیا شما زمان و منابعی را در جهت اینکه آن را درست انجام دهید، برای صرف کردن دارید؟

بعنوان مثال: اگر شما فقط به ارسال یک عکس از محصول تان در روز کفایت می کنید؛ یا مثلا یک بار در ماه login می شوید و ۱۰ تا پست و استوری را در یک زمان ارسال می کنید، وقت خودتان را هدر ندهید. این واقعا کار اشتباهی است و برای هر برندی نامناسب است و حتی فعالیت نکردن شما در اینستاگرام کمتر به ضرر کسب و کار شماست!
اما اگر شما غیر از این هستید، من یک راز کوچک را با شما در میان می گذارم: اینستاگرام، رسانه اجتماعی مورد علاقه شماست، بدون هیچ تردیدی!
آگاه ساختن یک برند و اینکه مشتریان ایده آل بیشتری را وارد کنیم، بخش مرکزی همه کسب و کارهای موفق است و اینستاگرام بستر این موفقیت را فراهم کرده است.



انتخاب رسانه اجتماعی که برای برند شما به بهترین نحو کار می کند، از طریق بررسی تأثیر بالقوه آن در هر یک از رسانه های بزرگ آغاز می شود. اینستاگرام، به طور خاص برخی از مزیت های متفاوت را برای اینکه یک برند را رشد بدهد، داراست.
مطالعات اخیر توسط فورستر نشان می دهد که اینستاگرام ۵۸ بار بیشتر از فیس بوک و ۱۲۰ بار بیشتر از توئیتر یک برند را نشان می دهد؛ در واقع وقتی فورستر به ۷ شبکه اجتماعی نگاه کرد و آنها را بررسی نمود در ۶ تا از آنها نرخ باور نکردنی از تعامل بر اساس طبیعت وفادار و فعال کاربران اینستاگرام ساخته شده است.
دلایل بسیار زیادی از اینکه چرا اینستاگرام بسیار محبوب و مردمی می باشد، مانند سطح منحصربه فرد از تعامل برای افراد و برندها به طور یکسان وجود دارد. اما اجازه دهید به طور خلاصه به بررسی عناصر اصلی که این نرم افزار و شبکه را منحصر به فرد ساخته بپردازیم.

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که به طور کامل در جیب شما زندگی می کند یا حداقل در یک صفحه نمایش لمسی. تا مدت های زیادی، شما نمی توانستید از اینستاگرام بر روی وب استفاده کنید و البته هنوز هم نمی توانید از یک مرورگر پست ارسال کنید. این باعث شده که اینستاگرام یک تجربۀ بسیار شخصی باشد و یک محصول باشد که کاملاً از طریق اینترنت تلفن همراه کار می کند. به این ترتیب، این برنامه دسترسی به مخاطبان تلفن همراهتان را فراهم می کند و این بسیار لذت بخش است که وقتی به آن وارد می شوید کاربران آن فعال هستند.
اینستاگرام فقط (بیشتر) تصویری است.
شما در مجموع به جز تصاویر، فیلم کوتاه و چند کلمه که بنویسید چیز بیشتری نمی توانید ارسال کنید. شما می توانید خلاقیت به خرج دهد و تصاویرتان را به متن تبدیل کنید. (عکس نوشته) این که این نرم افزار انقدر در میان مردم محبوب شده است، به ظرافت و سادگی آن بر میگردد. این که یک سری از تصاویری که درهم و برهم هستند را در یک چارچوب و در کنار هم قرار بدهیم و صبر و حوصلۀ کاربران این شبکه اجتماعی را سرببریم برای این برنامه حکم یک قاتل را دارد و کشنده است.
گذشته از پست های حمایتی (که در حال حاضر بسیار پراکنده هستند) اینستاگرام به شکل قابل ملاحظه ای غیر اسپم است. به جز یک لینک که آن هم در قسمت Bio در پروفایل شما قرار دارد هیچ لینک دیگری مجاز نیست که وجود داشته باشد. این یک چالش بوجود می آورد (که بعدا بیشتر درباره آن صحبت می کنیم) اما همچنین فرصتی برای اشتراک گذاری و تعامل صادقانه ایجاد می کند. همه این ها باعث می شود اینستاگرام صرفاً لذت بخش تر و صمیمی تر باشد و یک فضای اولیه برای ایجاد ارتباطات و تعاملات شخصی ترسیم کند.
علیرغم اینکه مطلقاً نمی توانید در اینستاگرام، لینک به اشتراک بگذارید، پاپ آپ داشته باشید و… با این حال با گسترش و تعمیم دادن این برنامه برای برندتان آگاهی ایجاد می کنید و از طریق حضور قدرتمند اینستاگرام می توانید با مخاطبان تان وارد تعامل شوید. شما می توایند افراد بیشتری را وارد کنید و فروش خودتان را افزایش دهید. بعنوان یک پلتفرم، اینستاگرام هم دچار رشد حماسی شده است. فقط ۹ ماه بعد از اینکه استارت اینستاگرام زده شد ۲۰۰ میلیون کاربر و در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد! با رشد شگفت انگیز در این سالها به همه ثابت شده که اینستاگرام یک چیز زودگذر و یک علاقه دمدمی نیست. این سرویس همچنین با حذف حساب (اکانت) جعلی و اسپم و اضافه کردن افراد مشهور و برندها در ادامه باعث ایجاد اعتبار میان کاربران شده است. همچنین در آخرین اطلاعات منتشر شده تعداد حساب های کسب و کار (Business Accounts) در اینستاگرام ۲۵ میلیون اعلام شده است! یعنی ۲۵ میلیون برند و کسب و کار در فضای اینستاگرام به فعاالیت های بازاریابی و برندینگ می پردازند.

trfxbeswr.jpg


[از قدرت اینستاگرام برای اینکه کاربران را به سایت خودتان بیاورید و یک شبکه تآسیس کنید استفاده کنید]

اینستاگرام یک پلت فرم در جهت ایجاد و به اشتراک گذاشتن جنبه های بصری کسب و کار شما ارائه می دهد و به عنوان یک پورتال و اصول برند شما عمل می کند و به تعریف بهتر در غیر این صورت شما می توانستید تلاش کنید مطالب تان را در وبلاگ ها، پادکست ها و جاهای دیگر ارائه بدهید. همچنین نسبت به اکثر سیستم عامل های دیگر به شما اجازه می دهد، تصاویرتان را بعنوان یک داستان مینیاتوری از کسب و کاری که دارید به اشتراک بگذارید. در واقع این یک چیز شخصی بعنوان یک تصویر از کسب و کار شما ارائه می دهد و در زمان واقعی آن را به کار می برد.
بعنوان یک ابزار برای رشد و توسعه، اینستاگرام می تواند در همۀ انواع صنایع مؤثر باشد که برخی از قابل توجه ترین آنها، مواد غذایی، سلامت، مسافرت، لباس و… است که اینها بیشتر تمایل به بصری بودن دارند.
علاوه بر این بیزینس شما نیاز ندارد که یک محصول را به صورت فیزیکی به فروش برساند. در حقیقت، اینکه شما از طریق استفاده از تصاویر و فیلم ها با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید به مراتب قابل توجه تر از این است که در مورد محصولات تان بخواهید گفتگو داشته باشید.

صفحۀ اینستاگرام شما می تواند در هر ماه بیش از ۳۰.۰۰۰ کاربر به لینک BIO شما ارسال می کند و ۳۰ درصد از این کاربران تبدیل به مشترکین ایمیل شما می شوند.

در حقیقت این درجه و سطحی از تعامل است که به راحتی روی هر پلت فرم دیگری نمی توان آن را یافت و از آنجایی که حساب اینستاگرام ما چیزی است که ما آن را دوست داریم، از همه مهمتر برای ما این است که این به یکی از کانالهایی که ما می توانیم مشترکین خودمان را به آن وارد کنیم تبدیل شده است.

شما جامعۀ خودتان را می شناسید . شما نیازها، خواسته ها، کشمکش ها و زبان آنها را می دانید. صفحه اینستاگرام شما فرصتی برای نشان دادن دانش و پیشبرد ارتباط با آنهاست. موضوعاتی را برای ارسال انتخاب کنید که طیف وسیعی از احساسات و ایده هایی که محصول شما را پشتیبانی می کند را پوشش دهد.قدرت و توانمندی اینستاگرام قطعاً غیر قابل انکار است. برای این که این قدرت در کارمان قرار بگیرد ما استراتژی را ایجاد کردیم که هر یک از جنبه های حضوراینستاگرام را تعریف می کند و مورد بررسی قرار می دهد.
ما، اندیشۀ دقیق و هدفمندی را به آنچه که برای فالوورها یمان ایجاد می کنیم قرار داده ایم. هدف ما این است که تمایل خودمان را برای ساختن یک جامعه ی حماسی از کارآفرینان نشان دهیم و میزان بسیار زیادی از ارزش و اعتبار را به ان جامعه ارائه دهیم . تاکتیک های ما بر اساس ۳ حوزۀ اصلی بنا شده است : ترازبندی محتوا، ارائه مستمر و تعهّد.
اگر شما تلاش می کنید که محتوایی را داشته باشید که متناسب با این لایحه باشد، برخی از زمان خودتان را به پژوهش اختصاص دهید. ببینید که رقبای شما چه نوع محتوایی را ارسال کرده اند و آیا موفق بوده اند؟ برای کشف دیدگاه های جدید و ماندن در خط مقدّم آنچه که به آن تمایل دارید، به صنعت و حرفۀ خودتان نگاه کنید، امّا در آنجا متوقف نشوید. مخاطبان تان را به خوبی بشناسید و درمورد آن ها پژوهش کنید. در دام توجّه بیش از حد به رقبایتان نیافتید و همچنین این را بدانید که توجه به مخاطبان بزرگ تر کافی نیست

[ما برای این که به همین صورت مفید و انگیزشی باشیم به اکانت اینستاگرام احتیاج داریم]
پست های کوتاه، جذاب (از لحاظ بصری) و تاثیر گذار ما موجی از تشویق و ایجاد انگیزه برای مان به همراه خواهد داشت.در این جا، ما از وجود کار آفرینان خودمان استفاده خواهیم برد، به طوری که محتوایی که توسط ما پخش می شود تمایل دارد توسط مخاطبان ما نیز گسترش پیدا کند و طنین انداز گردد.
ما شخصاً به این نوع از مسائل برمی خوریم ، بنابراین پیدا کردن و به اشتراک گذاشتن آن به طور طبیعی پیش می آید . کلید دیگر برای تعیین آنچه که ما به اشتراک می گذاریم از طریق انتفال احساسات است. باز هم می گویم، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد و شخصی است. ما همیشه محتوایی را که احساس می کنیم یک پاسخ عاطفی از فالوورهایمان را برای ما به همراه دارد را انتخاب می کنیم، خواه مربوط به آرزوهای آنها، ترس هایشان ، استرس ، غرور و یا جاه طلبی باشد.
پست گذاشتن به طور مداوم و با برنامه ریزی ایجاد توقع و انتظار میکند. چقدر عالی و لذت بخش است که یک گروه بزرگ از مخاطبین دلخواه شما منتظر باشند که مطلب بعدی که شما می خواهید بگویید را بشنوند؟ این چیزی است که یک برنامه ارسال مداوم ( یعنی ارسال پست برنامه ریزی شده و در مدت معین) ترویج می دهد.چیزی استوار و ثابت باقی می ماند که ترکیبی از اشتیاق برای داشتن اطلاعات بیشتر و اجر و پاداش بصورت تناوبی باشد. در جهت  توسعۀ این کار، یک مسیر برای ارسال خودکار محتواهای تان که بر اساس یک دستور العمل در جهت ارسال مطالب است ایجاد کنید. بعنوان یک سرویس اشتراک ، این یکی از جنبه های مهم از استراتژی اینستاگرام شده که بخصوص برای ما بسیار حائز اهمیت است و برای ما انتظار و توقع ارائه مستمر را بوجود آورده است.
قبل از اینکه هر کسی، مشترک مجلۀ ما بشود، جامعۀ ما می داند که آنها می توانند در جهت ارائه مطالب به ما اعتماد کنند و مطالبی با ارزش و اعتبار بالا که نیازهای آنها را برآورده می سازد ارسال نماید.
مخاطبان خودتان را بلاتکلیف رها نکنید .همچنین در برابر اصرار بر اینکه چندین تصویر را یک مرتبه ارسال کنید مقاومت کنید.
اینکه شما انبوهی از پست ها را از یک محتوا ارسال کنید حس طبیعی بودن را نابود می کند و کاربران اینستاگرام این رفتار و این روش را بعنوان اسپم می بینند و شما را آنفالو خواهند  کرد . درعوض، از آنچه که دربارۀ مخاطبان تان فهمیدید در جهت ایجاد یک برنامۀ سازمان بندی شدۀ ارسال که محتوا را در لحظه و زمان مناسب به دست مخاطبان می رساند استفاده کنید.ما توصیه می کنیم ۲ تا ۳ بار در روز ارسال داشته باشید یا هر ۳ یا ۴ ساعت یک بار .
فکر کنید که این کار مثل کشت بذر است که همه در یک ردیف و در یک فاصله قرار می گیرند. ما متوجه شدیم که استفاده از سرویسی مانند just unfollow بهترین روش برای این کار است که در قسمت بالای برنامۀ زمان بندی ارسال ما می باشد.
API اینستاگرام اجازه نمی دهد که سرویس های دیگر برای شما پست ارسال کنند، با این حال با استفاده از just unfollow ما می توانیم چندین پست بصورت یک باره ارسال نماییم.زمانی که بخواهیم اعتماد افراد را جلب کنیم، مسئلۀ زمان بندی نیز موضوعی حائز اهمیت است.

دیدن و از نظر گذراندن هر پست در اکانت شما بعنوان یک فرصت برای فالوورهای شما در جهت ایجاد تعامل با شما می باشد. جز برخی از موارد استثنایی، هر پست یک فرصت یا دعوت از مخاطبانتان برای ایجاد تعامل می باشد. ما این کار را در بالای تصویر یا در شرح پست ( یا هر دو) پوشش می دهیم. همه چیز را به طرفداران تان بسپارید و به تماشا بنشینید.
در جهت تعیین بهترین زمان برای ارسال پست، ما از سرویسی به نام conosquare استفاده می کنیم. این ابزار قوی و قدرتمند مدیریت اینستاگرام، تجزیه و تحلیل دقیقی را بر روی انواع جنبه ها از اکانت های ما، از جمله بهینه سازی فراهم می کند.
اینستاگرام چگونه صفحه شما را آنالیز می کند؟این ابزار تعیین کننده ، زمانی که اجتماع ما بسیار مشغول و درگیر است ، به سرعت از طریق یک تجزیه و تحلیل کامل و جامع به ما نشان می دهد که بهترین زمان برای ارسال پست های ما چه زمانی خواهد بود.


دایره های سیاه ( تیره ) نشان دهندۀ این است که شما معمولاً چه زمان هایی پست ارسال می کنید.( جهت بندی به این صورت است که دایره های سیاه به صورت افقی نشان دهندۀ ساعت (زمان) و دایره های عمودی نشان دهندۀ روز هستند.) دایره های خاکستری نشان دهندۀ زمان هایی است که جامعۀ آماری شما در حال تعامل بوده اند و دایره های خاکستری بزرگ نشان دهندۀ بهترین زمان برای ارسال پست هستند.
شما با استفاده از این می توانید خیلی سریع آمار را داشته باشید. مثلاً نشان می دهد که آخر هفته ها ( ارسال پست ) بیشتر یا کمتر دارای اهمیت هستند. شما همچنان می توانید ببینید که ما برای تعامل به سمت اواخر بعد از ظهر و سپس بعد از شام گرایش داریم.
ما حتی می توانیم الگوی رفتاری مان را بر اساس ایام هفته نیز مشاهده کنیم مثلاً بیشتر فعالیت ما در اواخر شب روزهای جمعه است.
با استفاده از این نوع از ابزارهای تحلیلی، ما می توانیم زمان ارسال پست مان را برای زمانی که مخاطبان ما احتمالا بیشتر تمایل دارند که با ما در تعامل باشند تنظیم کنیم.شما همیشه می توانید پست بگذارید و یا اجازه دهید عکس هایتان در آن جا قرار بگیرد، اما ما می خواهیم از طریق دعوت فعالانه فالورهایمان به تعامل با محتوای ما به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنیم.
دیدن و از نظر گذراندن هر پست در اکانت شما بعنوان یک فرصت برای فالوورهای شما در جهت ایجاد تعامل با شما می باشد. جز برخی از موارد استثنایی، هر پست یک فرصت یا دعوت از مخاطبانتان برای ایجاد تعامل می باشد. ما این کار را در بالای تصویر یا در شرح پست ( یا هر دو) پوشش می دهیم. همه چیز را به طرفداران تان بسپارید و به تماشا بنشینید.لطفاً این جمله را با این اشتباه نگیرید که شما باید از فالوورهایتان بخواهید هر زمان که شما پست ارسال می کنید برایتان کاری انجام دهند . این مسئله مهمی است. تعامل به این معنا نیست که شما از ما چیزی بخرید، ایمیل تان را به ما بدهید و یا اکانت ما را برای هر کسی که می شناسید به اشتراک بگذارید.
شما از ان ها می خواهید کاری را برایتان انجام بدهند که باعث شود احساس خوب داشته باشید ، به آنها کمک کنید تا با دوستانشان تعامل داشته باشند و یا مجددا باورها و اهداف آنها را یاد آور شوید. به عبارت دیگر تعامل باید ایجاد لذت بکند.
بیشتر اوقات، این بعنوان یک چیز اساسی است که از مردم بخواهیم چیزی را که لایک کردند اگر مورد قبولشان بود؛دوستانشان را هم برای اینکه آن مطلب را به اشتراک بگذارند tag کنند. ما به طور معمول، سوالاتی مربوط به پست های مان را از فالوورهایمان خواهیم پرسید. پست هایی که شامل سوال می باشد ۳۰۰% بیشتر از پست های فاقد سوال تعامل ایجاد می کند. در این عکس، شما می توانید پست هایی که بیشترین بیننده را داشتند و بیشترین نظر را جلب کردند مشاهده کنید.


تعادل مناسب بین ارزش و درخواست انجام فعالیت (CTA) بسیار حائز اهمیت است. ما استراتژی Gary Vaynerchuk’s که بنام استراتژی JJJRH بود را توصیه می کنیم. این مخفف JAB است به این معنی که چند بار مشت بزنید و در آخر ضربۀ کاری را وارد کنید.این عنوانِ کتاب  Vaynerchukدر بازاریابیرسانه های اجتماعی است که او در آن به این که چگونه بسیاری از اکانت های رسانه های اجتماعی بدون این که در ابتدا ایجاد یک رابطه بکند مستقیماً برای فروش سخت اقدام می کنند را بیان کرده است.
در واقع JOBs شکیبایی شما، تعامل پایدار با مخاطبان تان و ارزش دادن به آنها و یا ارتباطی عاطفی با آنهاست.
البته، یکی از راه های اصلی که شما می توانید به مخاطبان تان ارزش و اعتبار ببخشید این است که گاهی اوقات یک CTA قوی ایجاد کنید. نکته مهم این است که CTA ایجاد شود که به طور طبیعی در چارچوب اینستاگرام وجود داشته باشد. CTA شما باید با طراحی شما در یک خط قرار بگیرد و به محبوب ترین پست های شما نزدیک باشد.
چگونه در اینستاگرام پست قرار دهیم؟حال می خواهیم بررسی دقیق نسبت به این موضوع که چگونه در اینستاگرام پست قرار دهیم که پیروز و برنده باشد داشته باشیم. هر عنصری از پست های اینستاگرام شما، ارائه دهندۀ توانایی شما برای ایجاد تعامل و ایجاد شبکۀ شماست.
از آنجا که اینستاگرام، یکی از پلت فرم های رسانه های اجتماعی است که به شدت بصری است شما می توانید از تصاویری که یک داستان را بیان می کند و به سادگی احساسات را بر می انگیزد استفاده کنید . اما بدون تصاویر بعید است کاربران شما مطالب تان را بیشتر بخوانند و بسیار کمتر آنها را بین دوستانشان به اشتراک می گذارند.
ارزیابی ها به ما نشان می دهد که هر تصویری که می بینیم موجب چه نوع احساساتی می شود: امید، آرزو، غرور، همدلی، ترس. بسته به زمینۀ فعالیت شما، این می تواند مکان های زیبا، مواد غذایی شگفت انگیز، مناظر، مدل های تناسب اندام و یا محتوای طنز آمیز باشد. اغلب ما به سادگی از یک متن با طراحی گرافیکی استفاده می کنیم. زمان آن است که طور دیگری فکر کنیم وبرگردیم به سمت تصاویر بیزینس و محصولات شما.


به اشتراک گذاشتن چنین تصاویری ایدۀ بدی نیست ، بخصوص اگر محصول یا خدمات شما از لحاظ بصری جالب باشد. اما این تصاویر را در اقلیّت نگه دارید. پست گذاشتن زیاد دربارۀ خودتان در رسانه های اجتماعی مثل کسی است که در BBQ است و فقط دربارۀ خودش صحبت می کند.
اما آنچه که یک عکس را باحال می کند و راه جالبی که آن را منطبق بر مطالب می کند یک نکته است: از مسائل کپی رایت آگاه باشید. اگر شما در حال استفاده از تصاویر و یا عکس های شخص دیگری هستید، مطمئن شوید که اجازۀ آن را دارید و این منابع معتبر است . تصاویرهم می تواند یک داستان را روایت کند و احساسات را جلب کند و تجارب را به اشتراک بگذارد.

متن جذاب و سرگرم کننده اضافه کنید.اضافه کردن متن در پوشش عکس ها استراتژی شده که در اکثر پست ها وجود دارد و این روش فوق العاده ای برای به اشتراک گذاشتن پیام شما، شناسایی نام تجاری شما و دعوت مردم به تعامل با پست های شماست.ما به موفقیت های چشم گیری در ترکیب تصاویر بسیار جذاب با نقل قول های گیرا و الهام بخش و یا سوالات، دست یافته ایم. ما از Wordswag برای ساخت پست هایی که با معیارهای ما تطابق دارد استفاده کردیم. Wordswag یک ابزار عالی است. ما از آن برای آپلود کردن عکس و افزودن متن برای ایجاد پست های خیره کننده استفاده کردیم. واگر هم این امکان را نداشتید می توانید از نرم افزار پینت نیز استفاده کید .ولی باید با محدودیت های آن کنار بیایید
هر تصویر آپلود شده در فهرست دوربین (گالری) ذخیره می شود و ارسال محتوا در اینستاگرام را فوق العاده آسان می سازد.در زیر چند نمونه از این تصاویر قرار داده شده است:
برای شروع، ما اطمینان ایجاد می کنیم که عکس شامل برندینگ ما، بعنوان بخشی از پست ماست. اکثر پست های ما شامل لوگو و وبسایت می باشد.تصاویر، رسانه هایی هستند که قابلیت اشتراک گذاری بالایی دارند . بنابراین باید محتوی لوگوی ما که نشان دهندۀ برندمان است باشد و ارزش ذاتی ما را برساند حتی اگر از اینستاگرام برداشته شود ودر سیستم عامل های دیگر به اشتراگ گذاشته شود.همچنین شامل لینک یا آدرس های اینترنتی برای دانلود، صفحات فشرده و مسابقات می باشد.هر پست، فرصتی برای ایجاد تعامل ، بوجود آوردن فالوئینگ های شما، توسعه و تعامل با جامعۀ خودتان است.

Icon List Heading برای جذابیت پستها در اینستاگرام و جذب مخاطبان بیشتر از سوالات استفاده کنید:علاوه بر نقل قول ها و پیام های الهام بخش در تصاویر که ایجاد ارتباط عاطفی می کنند، سوال پرسیدن هم اغلب ایجاد تعامل کرده و افراد را به آن دعوت می کند. برخی از موفق ترین پست های ما از فالوورهای مان برای پاسخ به یک سوال و یا چالش دعوت به عمل می آوردند .
یکی از راه های اصلی که مردم می توانند در اینستاگرام پست های شان را به اشتراک بگذارند، از طریق TAG کردن دوستانشان است . که به این طریق است که در قسمت پیام ها نوشته می شود یا حتی بدون اینکه چیزی بنویسید فقط افراد را TAG می کنید ( بدون کامنت). شما حقیقتاً از طریق استفاده از این روش در این جا می توانید خلّاقیت به خرج بدهید.
به جای این که فقط از افراد بخواهید، دوستانشان را TAG کنند، برخی از همایش ها یا موقعیت ها را برای ارتباط با دیگران رواج دهید. برای مثال عکس زیر نوعی از تصاویر ماست که جزء برخی از محبوب ترین پست های ما حساب می شود و بالای ۱۰% تعامل ایجاد می کند . در اینستاگرام می توان گفت ۲-۳% تعامل واقعا خوب است.

 ارزش دارایی اینستاگرام در توضیحات (description) هر پست است
ما دریافتیم که مردم واقعاً این بخش از یک پست اینستاگرام رانادیده می گیرند. این یک چیز مشترک بین برندهاست که این قسمت را فقط صرف گذاشتن هشتگ یا محتوای بی معنا می کنند. در عوض از آن برای رونوشت های جالب و افزودن مطالبی که موجب افزایش ارزش هر پست می شود استفاده کنید. اگر شماخواسته ها یا سوالات تان را در عکس مطرح نمی کنید.
این یک مکان بسیار خوب و مناسب برای درخواست عمل شماست.ما دریافتیم که جزئیات بیشتری که شما در بخش توضیحات (CAPTION)  عکس های تان می گذارید، ایجاد تعامل بیشتری می کند. در نظر داشته باشید، توضیحات پست شما بعنوان تعمیم دهندۀ همه چیزهایی است که محتوای تان برای آن تلاش می کند.
یک بیان متناسب با تنظیم پارامترها برای همۀ پست های تان ایجاد کنید و روی همۀ پست های تان الصاق کنید. این برمی گردد به اینکه ایجاد انتظار کنید و آن انتظار را برآورده کنید. هنگامی که شما این کار را انجام دهید یک هماهنگی و یک بیان مرتبط با برندتان که برای هر کسی که جدیداً به شبکۀ شما اضافه می شود ایجاد کرده اید.
ما به سرعت قسمتی از دانش و بینش مان را ارائه می دهیم و می دانیم که مخاطبان ما چیزهای مفید و سودمندی را پیدا خواهند کرد، این می تواند یک چیز عالی از زمینه ای که کسب و کارتان را تعریف می کند باشد. نوشتن این نوع مطالب در توضیحات ارزش های شما را مستحکم می کند و به فالوورهایتان اطمینان می دهد که شما همیشه حاضر و فعال باقی می مانید.در این جا تعدادی از روش های قوت بخشیدن به توضیحات پست شما وجود دارد:
در صورتی که موافق هستید دو بار ضربه بزنید: این یک تغییر فریبنده و گمراه کننده است و همان ( اگر موافقید لایک کنید است) امّا بسیار مستقیم تر و موثر تر است. این ۵ کلمه (( double tap if you agree به ما کمک کرد که بیش از ۴/۱ میلیون لایک داشته باشیم
دوستان تان را tag کنید: این از همان اصل که در بالا گفته شد پیروی می کند . حتی اگر عکس شما باعث نشود که افراد به سرعت برای شما اقدام کنند، اغلب این فرصت وجود دارد که از طریق tag کردن دوستان تان گفتگو را گسترش دهید.

ایموجی ( شکلک): ما برای جلب توجه و نظر افراد از این که از ایموجی ها استفاده کنیم هیچ هراسی نداریم. اگر شما به ایموجی ها آشنایی ندارید، برنامه آن را دریافت کنید. آنها ابزارهایی هستند که به طور فزاینده روز به روز در شبکه های اجتماعی بیشتر متداول می شوند. ما طرفدار پر و پا قرص ایموجی هایی مثل حرکات دست( اشاره)، بزن قدش ( high five) و… هستیم.
هشتگ #: هشتگ به عنوان یک ابزار بسیار حائز اهمیت است . مثل ایموجی ها، این هم یک روش است ، راهی که بیشتر از یک علاقۀ دمدمی و یک هوس که توسط نوجوانان استفاده می شود می باشد. آن ها مکانیزمی را برای بینندگان ارائه می دهند که به سرعت به موضوعات مورد علاقه شان دسترسی پیدا کنند و همۀ پست ها را با موضوع لینگ گروه بندی کنند.
آن ها (هشتگ ها) پیدا کردن مطالب شما را برای کسانی که در حال حاضر فالوئینگ شما نیستند آسان تر می کنند و آنها برخی از راه های اصلی هستند برای اینکه مردم فید های جدید را پیدا کنند.بررسی کنید که چه کسانی از صنعت شما استفاده می کنند و محبوب ترین کلمات کلیدی را گرد آوری کنید که بازگو کننده پیام شما و انواع محتواهایی که ارسال خواهید کرد باشد.امّا توضیحات پست خودتان را با یک لیست بلند بالا از هشتگ پر نکنید . چون این بخش اولین جایی است که شما چیزهای جذاب را در آن قرار می دهید، آن را حفظ کنید.
مقاله رسانه های تبلیغاتی را نیز حتماً مطالعه نمایید.
به جای اینکه بخش توضیحات خودتان را با هشتگ ها در هم ریخته کنید در مورد پست خودتان کامنت بگذارید و هشتگ را در زیر کامنت قرار دهید. هشتگ ها دقیقاً به همان شیوه که همیشه عمل می کنند عمل خواهند کرد و توضیحات شما هم به خودی خود روشن و مختصر باقی می مانند.
ویدئو: توانایی ارسال کلیپ ۶۰ ثانیه ای از یک ویدئو در اینستاگرام ( یعنی فقط ۶۰ ثانیه از یک ویدئو) برای سیستمی مثل اینستاگرام که در پاسخ به رقابت با سرویسی مثل vine آمده چندان دلچسب نیست.ولی ما از این فرصت کوتاه نیز برای تعامل بیشتر با مخاطبان مان استفاده کرده ایم. در این ویدئوها ما مطالبی را که می توانیم از آن کسب درآمد کنیم قرار نداده ایم برعکس بر ایجاد رابطه عمیق تر با مخاطبانمان استفاده کرده ایم. این ویدئوها حاوی تکنیک های بکر و ابداعی ما برای ایجاد تحول در زندگی مخاطبان ما استفاده می شود.به صورت کلی از ویدئوها برای پیکر بندی کارمان  در راستای اهداف مان استفاده می کنیم.

در حقیقت، مطالعه فورستر اشاره به این فیلم خاص از ردبول می کند که حساب کردند ده ها هزار نفر از اینستاگرام آن را لایک کردند . شما می توانید ببینید که چگونه استراتژی که ما توصیه می کنیم در این جا اعمال می شود.این ویدئو از افرادی نیست که ردبول می نوشند ، بلکه ویدئویی است که افراد در ردبول می دانند که مشتریان آن فوق العاده خواهند بود.


از اینستاگرام استفاده کنید تا به درآمد برسید:همان طور که در گذشته مطرح شد، یکی از توفیق های اجباری در مخفی ماندن در اینستاگرام منحصراً در این است که نمی توانیم آن را با لینک لود بکنیم. در واقع شما فقط یک لینک در قسمت bio خودتان دارید. این به آن معناست که فروش دشوار خود، سوالات بزرگ و به سرعت عمل کردن، شامل طرفدارانی است که برای رفتن به bio خود به آن لینک کلیک می کنند.این می تواند سخت باشد اما ما یک راه قابل اعتماد برای انجام آن پیدا کردیم . این دشوار است که بینندگان روی bio شما کلیک کنند، عمدتا به این دلیل است که bio ها چندان معتبر نیستند . از لحاظ محتوای پربار و متناوب مثل یک زمین بایر بی ثمر هستند ، با محتوای کم دارای شهرت اندک هستند . برای لوگیری از این دام؛ ایجاد یک bio سریع و دقیق (۱۵۰ کارکتر یا کمتر) با یک CTA مستقیم که از URL به یاد ماندنی دنبال می گردد.

یک لینک باید کاربران را به یک صفحۀ منحصر به فرد ببرد بنابراین شما می توانید ترافیکی که تولید کرده اید را در اینستاگرام دنبال کنید.
این روش بیش از ۳۰ هزار بازدید کننده داشته که در هر ماه به صفحه لینک bio  ما و ۳۰ درصداز کسانی که بازدید کردند به مشتریان ایمیل ما تبدیل شدند.

اما این کافی نیست که فقط از مردم بخواهید که کلیک کنند . شما باید به بینندگان تان که کسانی هستند که bio شما را مشاهده کرده اند و از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی از شما پیروی کردند پاداش بدهید.
این بر می گردد به روش gary vaynerChuk از ارائه ارزش؛ به جای این که تلاش کند مردم را برای انجام کاری طعمه کند.ما ارزش خیلی زیادی برای هر بیننده ای که روی لینک bio ما کلیک بکند قائل هستیم …URL ( آدرس اختصاصی) کاربران را به صفحه ای که دارای ۲ امتیاز است هدایت می کند- این صفحه کاربران را در یک دوره آموزشی رایگان ثبت نام کرده و ۲ فایل PDF بسته بندی شده با محتوایی که قابل پیگرد قانونی است برای آن ها فراهم می کند.
سپس، وقتی که زمان ارائه رسید به یاد داشته باشید بلافاصله چیزی را که می دانید کاربران تان می خواهند به آن ها ارائه دهید و شما می توانید این را بدون این که گمراه شوید به طور منظم انجام دهید.توجه داشته باشید که چگونه فراخوانی شما به اقدام (CTA) از اصول دیگر پست های تان، با استفاده از همان نگاه و احساس و پرسیدن سوال در تصاویر به منظور جلب مشارکت پیروی می کند.کسب درآمد از طریق اینستاگرام امکان پذیر است
مردم دائماً از من می پرسند که آیا اینستاگرام واقعاً یک منبع بالقوه درآمد است؟یک سوء تفاهم خیلی بزرگ دربارۀ این موضوع در جهان بازاریابی رسانه های اجتماعی بزرگتر وجود د ارد. من این جا هستم که به شما بگویم اینستاگرام یک راه کاملاً قانونی برای رسیدن به فروش است . اینستاگرام قطعاً در فروش کتابها و محصولات آموزشی من در بیش از ۲ ماه گذشته بسیار حائز اهمیت بوده است. من شخصاً افراد زیادی را می شناسم که میلیون ها تومان در آمد از طریق اینستاگرام داشته اند. این یک افسانه است که اینستاگرام نمی تواند پول ایجاد کند. افراد بد بین را باور نکنید.وقتی که شما دراینستاگرام پست می گذارید، یک آپشن برای قرار دادن موقعیت خودتان دارید( location) . اگز لوکیشن شما وجود ندارد می توانید یک لوکیشن ایجاد کنید.

Icon List Headingفالوئینگ های اینستاگرام  خودتان را بسازید:حالا که شما، استراتژی خودتان، برخی از ایده های بزرگ برای محتوا، BIO و صفحه فرود با ارزش برای مهر و موم کردن معامله را دارید زمان آن است که فالوئینگ های خودتان را بسازید.مانند زندگی واقعی، آشنا شدن با مردم در منطقه خودتان در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. بسیاری از اکانت های اینستاگرام هستند که با SHARE کردن تبادل می کنند یا اجازه می دهند  که مطالب شما در صفحات شان قرار بگیرد، اگر شما به آنها نفعی برسانید.
این مهم است که این گونه اکانت ها را پیگیری کنید و به آن ها متصل شوید، برخی از سرچ های ساده آن ها را به شما نشان خواهد داد. به یاد داشته باشید شبکه سازی همیشه در مورد آنچه که شما می توانید برای دیگران انجام بدهید است و در نهایت ۱۰ برابر برای شما بر میگرداند.
Shoutout یک پست در اکانت های دیگر اینستاگرام است که تشویق می کند فالوورها، شما را فالو کنند. این یک روش خیلی خوب برای بدست آوردن دسترسی به یک شبکه بزرگتر و یک راه موثر برای ایجاد فالوور است . ممکن است متشکل از عکس ( تصویر) صاحب اکانت باشد اما در عنوان به شما اشاره کند.

شات اوت در اینستاگرام یعنی از صفحه یک کاربر دیگه اسکرین شات بگیرید و در صفحه خودتون منتشر کنید.
این می تواند مفید باشداما حتی می تواند خیلی بیشتر مفید قرار بگیرد اگر اکانت اجازه بدهد که تصویر و عنوان مطلب شما در فیدهای دیگر هم ارسال شود، حتی اگر به طور موقت باشد.برای شروع، اکانتی را که دارای محبوبیت است و به زمینه کاری شما هم مربوط می شود پیدا کنید. به اکانت هایی توجه کنید که پست های مشابه با شما دارند و به احتمال زیاد مخاطبان مشابه هم دارندبیشترین shoutout هایی که پرداخت نشده هستند معاملاتی هستند که یک shoutout را در ازاء  shoutout دیگر (s4s) ارائه می دهند .اکانت هایی با تعداد مشابهی فالوور به احتمال زیاد با ارائه    shoutoutبه شما موافقت می کنند.
برای آن ها کامنت و لایک بگذارید و حتی آن ها را فالو کنید سپس با صاحب اکانت از طریق دایرکت یا یک سرویسی به نام kik تماس بگیرید برای اینکه ببینید آنها علاقه مند هستند که به شما shoutout ارائه بدهند. Kik یک نرم افزار است که بسیاری از معاملات در آن انجام می گیرد.
این ممکن است عجیب به نظر برسد اما چیزی است که همه از آن استفاده می کنند .حال می خواهیم به paid shoutout بپردازیم. این کمی متفاوت است. در این جا به جای این که به دنبال اکانت هایی با تعداد مشابه فالوور باشید، به اکانت هایی نگاه کنید که تعداد بسیار بالاتری فالوور نسبت به شما دارند و کسانی باشند  که سطوح همکاری از حداقل ۲-۳ درصد از لایک ها در هر پست بوسیله تعدادی از فالوورها دارند . این نشان می دهد  که اکانت سالمی است همراه با جامعۀ فعال.
باز هم مهم است که روی کسانی فوکوس کنید که دارای فالوورهای مشابه و مطالب مشابه با شما هستند. ما حدود ۲۰۰ هزار تومان در shotout  در دو هفته اول اکانت اینستاگرام صرف کردیم و این ابزاری برای بدست آوردن اولین ۵ هزار فالوور ما بود.
هنگامی که شما shotout می کنید استراتژی های مختلفی در فراخوانی شما برای CTA وجود دارد. طبق تجربۀ ما بهترین استراتژی این است که از مردم بخواهید شما را فالو کنند. این به اثبات رسیده که روش موثرتری نسبت به اینکه ما از مردم بخواهیم که در وب سایت ما مشترک شوند
مسابقات و جوایز(GIVE AWAYS) اصطلاحاً به جایزه یا جنسی با تخفیف زیاد برای جلب مشتری می گویند ( اشانتیون):
ترویج مسابقات یا جوایز آنلاین از طریق اکانت اینستاگرام یک روش عالی برای تمام جنبه های حیاتی رشد اینستاگرام است. آنها به شما اجازه می دهند که مخاطبان بیشتری ایجاد کنید و اهرمی هستند که کاربرانتان را به سیستم عامل های دیگر (وبلاگ ها، پادکست ها) برسانید و به طور کلی معرفی کنندۀ برند شما هستند. این جایزه، هزینه زیادی برای شما ندارد .ما بطور کلی از طریق اشتراک در وب سایت مان آن را پرداخت کردیم.

ما تا به حال بسیاری از موفقیت هایش را با برگزاری این چالش بدست آورده است. اما این ایدۀ خوبی است که شما آن را نگه دارید تا زمانی که یک توده حیاتی و مناسب و معقول از فالوورها قبل از پیگیری کردن داشته باشید.

Icon List Headingنگاهی به کسانی که این مطالب را در اینستاگرام دقیقاً ارائه کردند:برای قرار دادن برخی از چشم اندازها در اینستاگرام شما؛ اجازه دهیدنگاهی به دیگر افرادی که از ۳ راه مجزا یعنی از طریق personal branding، company page و fan page بر این فضا تسلّط پیدا کردند بیندازیم.
JAME OLIVER از طریقPERSONAL BRANDING
جیمی الیور، یک آشپز شگفت انگیز و مشهور برای رستوران و یکی از بهترین شخصیت های رسانه ای برای برنامه های تلویزیونی و آشپزی شناخته شده است.
حتماٌ این مقاله بینظیر را در مورد پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی بخوانید.

نام تجاری شخصی قوی الیور از طریق اینستاگرام در لینک BIO او آغاز شد. CTA او بسیار جذاب و گیرا است به این دلیل که هنجار شکن است. به جای درخواست از کاربران برای بازدید از سایت شخصی خودش او درخواست حمایت از یک مسئله جهانی را کرد.الیور به طور مداوم۲ تا ۴ بار در روز پست ارسال می کند و حداقل هر پست سوم آن تصویر مواد غذایی است. برای توسعۀ بیشتر برند شخصی خودش، تصاویر او شامل تصویر دوستان، خانواده و گاهی پشت صحنه ویدئو پروژه های او بود.
GARY VEE از طریق   PERSONAL BRAND بعنوان یک کار آفرین، سرمایه گذار ، نویسنده ، سخنران عمومی و شخصیتی در اینترنت او برند و حضور خودش را به طور مداوم ایجاد و بناکرد.فید اینستاگرام او ترکیبی از نقل قول ها و تصاویر خنده دار است. نقل قول ها محتوای اینستاگرام را عالی می سازند زیرا آن ها دارای یک اثر ویروسی بسیار قوی هستند.پست های  او همچنین شامل ویدئوهایی برای ترویج و گسترش نمایش دادن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در پروژه های جاری خود می باشد.فید او یک مثال بارز از استراتژی JJJRH  می باشد که به صورت دقیق و مختصر به شرح میزان ارزش آن قبل از سوال برای فروش می پردازد.
NATIONAL GEOGRAPHIC از طریق  COMPANY PAGE
اگر اینستاگرام برای یک کمپانی شناخته شده باشد، این یکی از آنهاست. این خیلی شگفت انگیز است که یک نیروی عظیم مثل NATGEO را با استقبال از رسانه های اجتماعی که به بهترین وجه ، توانایی آنها را نشان می دهد ببینیم.
NATGEO همواره تعدادی عکس با کیفیت بالا در اینستاگرام  دارد. علاوه بر عکس های شگفت انگیز، پست های آن ها شامل شرح تصاویر طولانی  (caption) که مربوط به یک داستان و مفهوم آن است نیز می باشد. علاوه بر آثار خودشان، nat geo اغلب، عکسای گرفته شده از دیگر عکاسان را هم مجدداً ارسال می کند گرد آوری بهترین مطالب در بازار غیر رقابتی شما، استراتژی بزرگ بازاریابی است.
NASTLY GAL از طریق  COMPANY PAGE NASTLY GAL یک خرده فروش لباس است که روی فروش گلچینی از لباسهای مد روز زنانه تمرکز می کند. آن ها یک برند که کاملاً با مخاطبان خودشان هماهنگی دارد ایجاد کردند و تصویر لوگوی خودشان را در عکس پروفایل شان گذاشتند که به این روش آن را برجسته تر نشان دهند.فید اینستاگرام nastly gal  ، قدرت خودش را در سرتاسر چندین کانال نشان می دهد. بسیاری از پست های آن ها مستقیماً از عکس گرفتن آنها گذاشته می شود . علاوه براین آن ها عکس افراد مشهوری را که محصول آن ها را به تن دارند را هم در پست های شان می گذارند.
LORNA JANE از طریق COMPANY PAGE
لورنا جین پست هایی را با کیفیت بالا خصوصا در مورد زنانی که شیوۀ زندگی سالمی دارند ارائه می دهد. شایان ذکر است هشتک برند آن ها در بخش BIO وجود دارد. لحاظ کردن این هشتک کاربران محتوای تولید شده را تشویق می کند که اجازه دهند لورنا جین تصاویری از جامعۀ خودش را مجددا ازسال کند.

برای پیشبرد تعامل زنان فعال ، پست های آن ها مجموعه ای از نقل قول های الهام بخش و تصاویر زنانی است که با مخاطبان آن ها مطابقت دارند. این پست ها به احساسات آرمانی بینندگان تلنگر وارد می کند. علاوه بر این، سایت دارای کیفیت عالی وابسته به زیبایی است که با مخاطبان هدف صحبت می کند.
BEST VINES از طریق  FAN PAGEBest vineیک حساب کاربری است که برای ارسال ویدئوهای در دسترس به سادگی ایجاد شده است. از آنجایی که هر ویدئو آن فقط ۶ ثانیه است و ویدئوهای اینستا ماکزیمم ۱۵ ثانیه هستند، این دو پلت فرم را به یک صنعت بزرگ مبدل می کند.

این مهارت با ارسال ویدئوها با مخاطبان آن ها طنین انداز خواهد شد که می تواند تنها با ارسال ویدئو توسعه پیدا کند. انتخاب محتوای BEST VINE بسیار حائز اهمیت است. این اکانت میتواند محبوبیت بالایی بدست بیاورد و دارای پتانسیل ویروسی قوی خواهد بود( در جهت انتقال) به ویژه اگر ویدئو، جالب و سرگرم کننده باشد و احساسات را درگیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *