هشت دلیل برای اثبات تاثیر تبلیغات دیجیتالی آنلاین

در مورد استفاده از تبلیغات آنلاین تردید دارید؟ مقاله آقای Peter Minnium یک سری اطلاعات خوب در مورد تبلیغات آنلاین در اختیار شما قرار میده تا شک شما بر طرف شود.

پیامی از مدیر عامل یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تبلیغات آنلاین در امریکا دریافت کردم که یک سوال ساده پرسیده بود “Peter میتونی دلایلی قانع کننده ای برای تاثیر تبلیغات آنلاین برای برندها برای من بفرستی؟”

این سوال از اینجا ناشی شده بود که این خانم در حال بررسی جلسه‌ای که با یکی از اعضای اصلی مشتری بخش بسته بندی مصرف کننده (CPG) داشت ناشی شده بود.
“آیا واقعا تبلیغات آنلاین برای برند تبلیغات دهنده تاثیر دارد؟”

اول من در جواب گفتم: البته که تبلیغات آنلاین برندها را برای شما میسازد. و اگر نه چرا باید شرکت‌های بزرگ بسته بندی دیگر روی تبلیغات آنلاین به این میزان زیاد سرمایه گذاری کنند؟

شرکت Unilever سال گذشته تبلیغات آنلاین خود را ۴۰ درصد افزایش داد و حدود ۳۵ درصد از بودجه امریکای خود را به تبلیغات آنلاین اختصاص داد. و همینطور شرکت Procter & Gamble یک سوم بودجه خودش رو به تبلیغات آنلاین اختصاص داده است.

بعد از این شوکی که به من وارد شد تصمیم گرفتم در مورد تبلیغات آنلاین دلایل قطعی به دوستانم ارائه بدهم. من همه این دلایل قطعی را  برای کسانی که سوال مشابه دارند آماده کردم.

۱. تبلیغات آنلاین فروش و بازگشت سرمایه (RIO) را به جریان می‌اندازد:
شرکت Nielsen هشتصد تحقیق را در ۷ سال گذشته روی سیصد برند CPG و هشتاد شرکت انجام داده است تا ارتباط فروش بین تبلیغات آنلاین و آفلاین را بررسی کند.
شرکت Nielsen نتیجه گرفت که بر اساس اطلاعات دقیق فروش شرکت‌ها توانسته‌اند با استفاده از تبلیغات آنلاین به ازای هر یک دلار تا سه دلار بازگشت سرمایه داشته باشند.

۲. تبلیغات آنلاین باعث توسعه هرچه بیشتر کانال‌های رسانه‌ای غیر دیجیتال میشود:
یک تحقیق دقیق رفتاری توسط BrandScience و Microsoft نشان میدهد تبلیغات آنلاین نه تنها خودشان بازگشت سرمایه را به خودی خود موجب میشوند بلکه باعث میشوند بقیه رسانه‌ها سخت تر کار کنند.
وقتی محققین بازگشت سرمایه بین دو شرکت که یکی از تبلیغات آنلاین استفاده کرده بود و یکی از تبلیغات آنلاین استفاده نکرده بود را بررسی کردند نتیجه بسیار قابل توجه بود. استفاده ترکیبی از تبلیغات آنلاین بیش از ۴ درصد در رادیو، بیش از ۵۱ درصد در تبلیغات فضای خارجی و بیش از ۷۰ درصد پر سر و صدا در تبلیغات تلویزیونی تاثیر مثبت داشته است.

۳.تبلیغات آنلاین در کل مسیر مشتریان تاثیر گذار است:
سازندگان ماشین کاربران حرفه‌ای رسانه‌های دیجیتال هستند، بنابر این شرکت McKinsey بیست و چهار نقطه ارتباطی بیش از ۹۰۰۰ خریدار جدید ماشین‌ها را بررسی کرده تا بفهمد که کدام نقطه ارتباطی باعث تصمیم مشتری برای خرید می‌باشد.
نه تنها تبلیغات آنلاین دلیل تصمیم مشتری به خرید بودند بلکه باعث باز شدن راه برای خرید از طریق رسانه‌های غیردیجیتالی شدند.

۴.تبلیغات آنلاین باعث ایجاد تبلیغات سینه به سینه یا دهان به دهان میشود:
بنابر تحقیق شرکت Nielsen بیش از۹۰ درصد مشتریان به پیشنهادات دوستان و خانواده (تبلیغات دهان به دهان) یا Word-Of-Mouth بیش از هر نوع تبلیغی باور دارند و جای شک کمی هست که تبلغات آنلاین نتواند این تاثیر گذاری را شدت ببخشد.
به اشتراک گذازی بهترین راه برای رسیدن به این هدف یعنی تبلیغات دهان به دهان میباشد که ابزارهای تبلیغات آنلاین سهم به سزایی در این فرایند میتواند داشته باشند.

۵.تبلغات آنلاین خلاقانه  باعث تعامل با کاربر میشود و برند را ارتقاء میدهد:
کاملا واضح است که کیفیت در خلاقیت تبلیغ مهترین عامل تعیین کننده تاثیر گذاری در تبلیغات آنلاین میباشد.
بنا بر تحقیق شرکت comScore تبلیغات خلاقانه میتواند باعث افزایش بیش از نیمی از فروش شود چهار برابر بیشتر از یک طرح برنامه ریزی شده برای تبلیغات.
تبلیغات آنلاین خلاقانه بعدهای مختلفی را مثل دیداری، شنیداری و حرکتی می‌افزاید. و تعامل بزرگتر نشان دهنده تاثیر گذاری برند خواهد بود.

  • ۵۷ درصد خرید ها با تبلیغات دهان به دهان انجام میشود
  • اشتراک گذاری آنلاین ۹.۵ تا ۱۱.۲ درصد تاثیر گذاری داشته اند

۶.تبلیغات آنلاین بهره وری بیشتری نسبت به رسانه‌های تجاری دارند:
درسته که بسیار خطرناک است که در مورد هزینه‌های رسانه‌ها به دلیل تنوع رسانه‌ها به طور کلی صحبت کرد تبلیغات آنلاین بسیار تاثیر گذار تر است و این به معنی دسترسی بیشتر به مخاطبین میباشد.
علاوه بر این هزینه بر تبدیل یا cost-per-conversion طبق بررسی شرکت IBA تاثیرگذاری آن ۵تا ۶ برابر بیشتر از ایمیل مستقیم است.

۷.تبلیغات آنلاین برای دسترسی به مخاطبین ضروری است:
در سال ۲۰۱۳ زمان صرف شده افراد بالغ در امریکا در رسانه های دجیتال بسیار بیشتر از زمان صرف شده استفاده از تلوبزیون بوده است و این روند ادامه دارد.
افراد بالغ در امریکا به طور میانگین ۴ ساعت و ۲۸ دقیقه در روز جلو تلویزیون بوده اند و اگر چه در سال ۲۰۱۴ مقدار ۵ ساعت و ۴۶ ذقیقه با رسانه‌های دیجیتال دز تماس بوده اند.

۸. تبلیغات آنلاین بیش از آن چیزی که میدانیم تاثیر گذار هستند:
امروزه ابزارهای مختلفی برای بررسی بازگشت سرمایه با استفاده از رسانه‌ها طراحی شده اند و شرکت‌های بزرگی آمارهای دقیقی در اختیار مشتریانشان قرار میدهند. مثلا باز گشت سرمایه تبلیغات آنلاین Facebook بیشتر از ۴۸٪ و بازگشت سرمایه تبلیغات جست و جوی گوگل ۳۹٪ بوده است.

نتیجه نهایی:
تبلیغات آنلاین با ایجاد اشتیاف و نیاز جدید، بالا بردن احتمال خرید و وفاداری مشتریان و بازگشت سرمایه کسب و کار ارزش خود را برای بازاریابان برند مشخص کرده است.
در واقع تبلیغات آنلاین برای برند بسیار تاثیر گذار است و منافاتی با استفاده از آن در کنار تبلیغات دیگر غیر دیجیتالی ندارد و به آن‌ها نیز کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *