نکاتی برای اینستاگرام

در ادامه سری مطالب آموزشی مرتبط با سرویس اینستاگرام، سوالات ابتدایی برای کاربران تازه وارد به این سرویس پیش‌آمد که سعی شد به نحوی در قسمت نظرات به آن‌ها پاسخ داده شود از همین رو در این مطلب سعی بر آن شده تا بررسی برخی از عملیات‌های اصلی این سرویس مانند حذف عکس، درج نظرات، حذف نظرات و غیره به برخی از سوالات کاربران پاسخ داده شود.

۱- حذف عکس:

عکسی را به اشتباه به اشتراک گذاشته‌اید و بلافاصله می‌خواهید آن را حذف کنید یا شاید تمایل دارید از شر عکس‌های قدیمی خلاص شوید. وارد اکانت اینستاگرامتان شده و روی آیکون تنظیمات پروفایل کلیک کنید. سپس به صفحه  پروفایل خود رفته و عکس مورد نظرتان را جستجو کرده و انتخاب کنید، سپس آیکون سه نقطه را بزنید.

Delete Picture

گزینه Delete را انتخاب کنید.

Delete

جهت اطمینان از حذف عکس از شما سوالی پرسیده می‌شود که با انتخاب گزینه Delete عکس شما حذف می‌شود.

۲-  درج نظرات:

در اینستاگرام برای هر عکس می‌توانید نظرات خود را بنویسید. برای نوشتن نظر خود در زیر تصاویر، عکس مورد نظر را انتخاب کرده و روی آیکون کامنت (comment) کلیک کنید.

Comment Icon

در صفحه بعد روی آیکون مدادی شکلی که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید تا کیبورد شما ظاهر شود. سپس نظر خود را در مورد عکس نوشته و دکمه ارسال (send) را بزنید.

Insert Comment

۳- حذف نظرات:

برای حذف نظرات روی ضربدر کنار نوشته تان لمس کنید.

Delete Comment-1

با انتخاب گزینه Delete نظر نوشته شده حذف می‌شود.

Delete Comment-2

۴-  پیدا کردن دوستان:

از راه‌های مختلفی می‌توانید دوستان خود را در پروفایل اینستاگرام دعوت کنید. وارد اکانتتان شده و به تنظیمات پروفایل بروید. سپس روی آیکون سه نقطه در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کنید. در صفحه‌ی گزینه‌ها (OPTIONS)، روی اولین گزینه که Find Friends می‌باشد کلیک کنید.

options

 همانطور که در شکل زیر می‌بینید در این صفحه انتخاب‌های مختلفی هستند که هر کدام را توضیح می‌دهیم.

find freinds

– دفترچه تلفن : با انتخاب این گزینه پیامی به شما نشان داده می‌شود. با اجازه دادن (Allow)، اطلاعات دفترچه تلفن با اتصالی ایمن به اینستاگرام فرستاده می‌شود. سپس لیست افرادی که در اینستاگرام پروفایل دارند، نشان داده می‌شود. با انتخاب دکمه فالو، آنها را به پروفایلتان اضافه کنید. دوستانی که قبلا فالو کرده‌اید، با دکمه سبز و با کلمه Following نشان داده می‌شوند.

– دوستان فیسبوک: با انتخاب این گزینه لیست دوستانی که پروفایل اینستاگرام دارند، را برای شما نشان می‌دهد. با فالو کردن آنها می‌توانید به لیست دوستان خود اضافه کنید.

– کاربران پیشنهادی: اینستاگرام براساس الگوریتمی لیستی از کاربران را پیشنهاد می‌کند. این الگوریتم با توجه به سه عامل انجام می‌گیرد:

  • مکانی که شما هستین
  • فالوورهایی که دنبال می‌کنید
  • علاقه مندی‌هایتان

با فالو کردن آنها می‌توانید لیستی از دوستان با این مشخصات داشته باشید.

– جستجو کنید: با انتخاب این گزینه وارد صفحه جستجوی اینستاگرام می‌شوید. این صفحه شامل دو تب Users و Tags می‌باشد.

  • Users : در این قسمت نام کاربرمورد نظرتان را نوشته و جستجو  کرده و آن را فالو کنید.
  •  Tags : در این قسمت هشتگ مورد نظرتان را بنویسید تا افرادی که در این تگ کامنت گذاشته‌اند را پیدا کرده و فالو کنید.

۵-  آن فالو دوستان:

همانطور که در مطلب فوق روش‌های مختلف فالو شدن را گفتیم می‌توانید وارد تنظیمات پروفایل خود شده و وارد بخش‌های Following یا Followers شوید یا نام پروفایل آن شخص را جستجو کرده و دکمه سبز رنگ Following را انتخاب کنید. دکمه به رنگ آبی درآمده و صفحه شخص از پروفایل شما حذف می‌شود.

 Unfollowersدر پست‌های بعدی نکات بیشتری درباره اینستاگرام به شما می‌گوییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *