نصب و راه اندازی شبکه

با گسترش روز افزون استفاده از سیستم های کامپیوتری در سازمانها و موسسات کشور و ضرورت استفاده از شبکه‌های کامپیوتری گروه طراحان سپنتا ، فعالیت خود را بر اساس دانش و تحقیقات به روز در زمینه شبکه‌های پیشرفته بنا نهاده است. در این راستا خدمات مشاوره و پیاده سازی با هدف پیاده‌سازی، توسعه، یا بهبود ساختار و زیربنای شبکه کامپیوتری سازمانها و شرکتها ارائه می‌شوند. در طراحی و پیاده‌سازی شبکه کامپیوتری به منظور تضمین سرعت و استانداردهای لازم مراحل زیر انجام می‌شود:

بررسی و شناخت وضعیت موجود و نیازهای جاری و آتی کاربران در سازمان هدف
طراحی شبکه شامل مشخصات فنی تجهیزات و نقشه ارتباطات و ساختار شبکه
پیاده سازی طرح تایید شده براساس استانداردهای بین‌المللی
بررسی و تست کارکرد توسط ابزارهای به روز تست شبکه و ارائه گزارش نهایی

شبکه های کابلی (Wired)

با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای فناوری روز، طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های کابلی، منطبق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. شبکه‌های اجرا شده عمدتا بر مبنای توپولوژی Star و ساختار لایه‌ای (Layered Structure) می‌باشند. از آنجا که خطا در ساختار Passive (کابل‌کشی) شبکه می‌تواند کارایی شبکه را به شدت کاهش دهد، اجرای شبکه براساس کابل‌کشی ساخت یافته (Structured Cabling) انجام می‌شود. همچنین، برای ارتباط مسافت‌های طولانی و بستر اصلی (Backbone) شبکه از تجهیزات فیبر نوری استفاده می‌شود ، تا بالاترین کارایی شبکه به دست آید.

شبکه‌های بی سیم (Wireless)

با توجه به پیشرفت روز افزون شبکه‌های بی‌سیم، افزایش سرعت و پهنای باند و همچنین کاهش هزینه‌های پیاده‌سازی آن، ایجاد شبکه‌های Indoor و Outdoor بی‌سیم می‌تواند بعنوان یکی از راهکارهای اجرای شبکه مدنظر قرار گیرد. بدین منظور در کاربردهایی که بکارگیری تجهیزات بی‌سیم از نظر فنی مناسب باشد، شرایط محل اجرای شبکه از لحاظ مسائل فیزیکی و فنی بررسی شده، درصورت نبود مسائل فنی، طرح مناسب ارائه و اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *