قانون ضد سرقت دیجیتال

پارلمان انگلیس با دادن اجازه برای قطع موقت اتصال اینترنت کسانی که مکررا تخلف می‌کنند، طرح‌های پیشنهادی برای مقابله با سرقت رسانه دیجیتالی را تصویب کرد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران، پس از لابی شدید صنایع موسیقی و فیلم که از ضررهای کلان ناشی از کپی غیرمجاز در اینترنت شاکی‌اند، مجلس اعیان به دنبال مجلس عوام لایحه پیشنهادی ارایه شده از سوی دولت را تصویب کرد.
انگلیس با تصویب این قانون پس از فرانسه دومین کشور اروپایی بزرگی می‌شود که سیستم واکنش تدریجی معروف را تایید می‌کند که تحت آن خاطیان کپی‌رایت آنلاین درصورت نادیده گرفتن نامه‌های هشدار برای توقف عمل خود با قطع موقت اشتراک خدمات اینترنتی مواجه می‌شوند.

طرح ضد سرقت دیجیتالی بخشی از لایحه پیشنهادی گسترده‌تر برای تشویق توسعه اقتصاد دیجیتالی در انگلیس است. بسیاری از پیشنهادهای اولیه در این لایحه در شتاب برای تکمیل این قانون پیش از برگزاری انتخابات ملی در ششم ماه می حذف شدند که شامل طرح وضع مالیات بر خطوط تلفن برای تامین هزینه گسترش پهنای باند پرسرعت‌تر به مناطق روستایی دورافتاده بود.

گفتنی است دولت‌های سراسر جهان مدت‌هاست درتلاشند تا راهکاری برای مشکل سرقت اینترنتی بیابند و قوانین مشابه به‌منظور مبارزه با این مشکل در کشورهای دیگری از جمله سوئد و فرانسه به اجرا درآمده‌اند که درجه مختلفی از موفقیت را تجربه کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *