راه حل های شبکه

در پیاده سازی شبکه راه حلهای مختلفی وجود دارد که این راه حل ها فقط در چارچوب اهداف و نیازمندیهای یک مجموعه معنا پیدا می کند.

برخی از این راه حلها عبارتند از:

VDSL

استفاده از خطوط با سرعت نسبتاً بالا بین دو شبکه LAN جهت دستیابی به اطلاعات طی سالیان اخیر به شدت رشد داشته است . رویکرد متقاوت در این زمینه تکنولوژی مودمهای ADSL می باشد.

این تجهیزات با استفاده از استاندارد IEEE8.2.3X و این کد QAM پهنای باند بسیار مناسبی در حدود ۱۵ تا ۱۷ مگابیت بر ثانیه به صورت اقتصادی در فاصله ۱.۰۵ کیلومتری و پنهای باند ۵ مگابایت برثانیه در فاصله ۱.۵ کیلومتری بهمراه خطوط تلفن در اختیار کاربر قرار میدهد.

پیاده سازی شبکه های WAN

در طراحی و پیاده سازی شبکه های LAN مواردی وجود دارد که به ناچار می بایست از جایگزین بجای سیستم کابلی استفاده نمود در مواردی بدلیل موانع موجود (سرعت عمل و یا استیجاری بودن واحد) امکان کابل کشی در این سایتها وجود ندارد و شبکه بی سیم می تواند گزینه مناسبی در جایگزینی باشد.

آنچه مسلم است از تولد شبکه های بدون سیم در عرصه ارتباطات دیتا زمان زیادی نمی گذرد و این مقوله می رود تا بعنوان یکی از راه حلهای قابل قبول روشهای ارتباط داده ای مد نظر قرار گیرد و لذا در دنیای بدون سیم هر روز شاهد ارتقاء کیفی تجهیزات بدون سیم و افزایش امنیت اطلاعاتی در این مقوله خواهیم بود. البته موضوع امنیت اینگونه شبکه ها از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین جهت قبل از تصمیم به اجرای اینگونه شبکه ها می بایست فضای موجود دیسکها مورد ارزیابی قرار گیرد.

پیاده سازی شبکه های LAN

طراحى و پیاده سازى شبکه هاى محلى در واحدهاى متعدد شرکتها و موسسات گوناگون که بى تردید گسترده ترین سازمان غیر دولتى ایران می باشد، فرصتى طلایى را جهت کسب تواناییهاى پردازش علمى و اجرایى براى گروه طراحان سپنتا فراهم آورده است.

قابلیتهاى شاخص این مجموعه در طراحى و پیاده سازى شبکه هاى محلى عبارتند از:

طراحى شبکه هاى محلى کوچک و متوسط و بزرگ و ارائه راه حل هاى متناسب با نیاز کاربرى
پیاده سازى شبکه هاى فیبر نورى
گستردگى فعالیت در سراسر ایران و اجراى شبکه در نقاط مختلف بطور همزمان
مشاهده و ارزیابى تجهیزات پسیو براساس استانداردهاى بین المللى و مشاوره در انتخاب
مشاوره در انتخاب تجهیزات اکتیو شبکه و تنظیمات و نصب جهت استفاده بهینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *