راهکارهای طراحی وب

گروه طراحان سپنتا سعی دارد با استفاده از تجربه و نیاز مشتریان بهترین راه حلها را در راستای طراحی وب ارائه نماید و مشتریان را به سوی مسیر صحیح هدایت کند و از به هدر رفتن وقت و سرمایه آنها جلوگیری نماید .

طراحی قالب (Template) :

برای هر وب سایت یک ظاهر لازم است . که در آن چهارچوب متنها ، تصاویر و هر آنچه بازدید کننده وب می بیند نمایش داده می شود. این قالب یا همان تمپلیت از اهمیت خاصی برخوردار است.

یک قالب خوب این موارد را پوشش می دهد :

· کم حجم طراحی شده باشد

با توجه به سرعت پایین اینترنت در ایران و بسیاری از کشورهای جهان تا آنجایی که امکان دارد باید قالب وب سایت کم حجم طراحی شود و از بکاربردن تصاویر متحرک ، کدهای جاوا ، فایلهای فلش حجیم و بنرهای تبلیغاتی با حجم بالا اجتناب نمود.

· از رنگ بندی متناسبی برخوردار باشد

استفاده از رنگ بندیهای تند و ناخوانا با دیگر قسمتها باید اجتناب نمود .

· استفاده بجا از متن و عکس

استفاده از تصاویر مرتبط با متن و قلمهای رایج و استاندارد وب با سایز متناسب

· تا حد امکان مرتبط با فعالیت وب سایت باشد

قالب مرتبط در لحظه دیدن وب سایت با بازدید کننده ارتباط دیداری برقرار کرده و در همان اول گویای فعالیت شما است.

· تقسیم بندی صحیح طرح گرافیکی

این مسئله باعث کاهش حجم وب سایت و بارگذاری بهینه کل وب سایت می گردد.

همانطور که شما به ظاهر دفترتان و کارکنانتان اهمیت می دهید و این امر را در جلب نظر و رضایت مشتریانتان مهم می دانید ظاهر وب سایتتان نیز که دفتر کار مجازی شما یا حتی در بعضی از موارد دفتر کار اصلی شما است در جلب ، نگهداری و رجوع مجدد مشتریهای شما بسیار موثر و حائز اهمیت است .

طراحی ظاهر نرم افزار (Interface) :

اگر شما یک تولید کننده نرم افزار هستید و از ظاهر نرم افزار خود راضی نیستید ما این کار را به بهترین نحو انجام میدهیم و ظاهر نرم افزار شما را به شکلی طراحی می کنیم که رضایت شما و مشتریانتان به بهترین نحو جلب شود. (همانطور که می دانید ظاهر زیبا و دسترسی آسان دو عامل بسیار مهم برای موفقیت یک نرم افزار هستند)

طراحی جعبه نرم افزار (Box) :

برای محصول خود جعبه طراحی کنید و جعبه نرم افزار خود را به صورت گرافیکی در وب سایت خود قرار دهید این عامل باعث می شود محصول یا نرم افزار شما از یک جنس مجازی به یک جنس حقیقی شبیه شده و در چشم مشتری بیشتر و بهتر بنماید .

طراحی اجسام (Object) :

برای نمایش بهتر محصولات یا نماد شرکتتان آن را به صورت سه بعدی یا دو بعدی طراحی کنید و با این کار جلوه خاصی به آن ببخشید .

طراحی ورودی فلش (Flash Intro) :

برای جذابیت بیشتر و معرفی محصولات و خدمات خود با یک انیمیشن فلش بازدید کننده سایت خود را شگفت زده کنید .

تحلیل و طراحی چند رسانه ای (Multimedia) :

برای محصولات ، خدمات و یا کنفرانسهای خود سی دی های تبلیغاتی چند رسانه ای تهیه کنید و کسب کار خود را زیباتر معرفی نمایید.

طراحی بنر تبلیغاتی (Banner) :

بنر همان تابلویست که شما برای تبلیغ در مکانهای مختلف شهر یا کشور نصب می کنید و این بار این تبلیغات را می توانید با هزینه کمتر در سطح جهانی در وب سایت خود و یا وب سایتهای دیگران نصب نمایید و از طریق آن جلب مشتری و بازدید کننده داشته باشید .

طراحی لوگو (Logo) :

لوگو نماد فعالیت و عامل معرفی در تبلیغات شما است و باعث می شود فرد بعد از شناخت لوگوی شما هرکجا این لوگو را مجدداً ببیند به سرعت نام و خدمات شما در ذهنش تداعی شود .

طراحی وب سایت ایستا (Static Website) :

وب سایت ایستا یا استاتیک وب سایتی است که توسط ما طراحی شده و بدون دانش فنی قابلیت بروز رسانی توسط شما را دارا نیست و معمولاً صفحات آن محدود است این نوع سایتها برای شرکتهای کوچک با محصولات محدود یا معرفی اشخاص کارایی دارد و در مقایسه با سایتهای پویا هزینه کمتری برای راه اندازی آن لازم است.

طراحی وب سایت پویا (Dynamic Website) :

وب سایتهای قابل بروز زسانی به صورت آنلاین را وب سایت پویا می نامند . این وب سایتها برای شرکتهای بزرگ ، سایتهای خبری ، اطلاع رسانی ، فروشگاه ها و … که می خواهند تصاویر ، متنها ، تعداد محصولات و خدمات خود را کم یا زیاد نمایند کاربرد دارد .

در سالهای اخیر به علت بالا بودن هزینه های طراحی و برنامه نویسی اختصاصی برای هر وب سایت طراحان و برنامه نویسان برآن شدند که با دسته بندی مشتریان نسخه های از پیش نوشته ای آماده و به هر گروه متناسب با نیازشان عرضه نمایند این نسخه ها CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا نام دارد .

برنامه مدیریت محتوا : (CMS)

اگر شما نیاز به وب سایتی دارید که تصاویر ، متنها و صفحات آن را کم یا زیاد یا به روز رسانی نمایید یک سیستم مدیریت محتوا نرم افزاری است که به نیاز شما پاسخ می دهد

شما با یک سیستم مدیریت محتوا تمام یا بخشی از وب سایت خود را مدیریت می کنید و کلیه قسمتها را به صورت روی خط (Online) تغیر داده و ذخیره می نمایید بدون آنکه دانش فنی خاصی داشته باشید .

برنامه مدیریت محتوا راه شما برای رسیدن به یک وب سایت پویا با صرف کمترین هزینه ها را هموار می سازد .

معرفی به موتورهای جستجوگر :

طبق آمار های ارائه شده توسط منابع آماری بیش از ۷۰% از بازدیدها پایگاه های وب از موتورهای جستجو روانه وب سایت شما می شوند و این مسئله خود گویای اهمیت معرفی یک وب سایت به موتورهای جستجو است

بهینه سازی برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو:

برای اینکه وب سایت شما در رتبه بهتری در لیست جستجوی موتورهای جستجو قرار گیرد بهینه سازی لازم و ضروری است چون معمولا خدمات ارائه شده توسط شما توسط دیگران نیز ارئه می شود پس برای اول بودن باید بهتر بود.

ثبت دامین با پسوند های مختلف .com .net .org .ir .info و دهها پسوند دیگر :

دامین نام اینترنتی شما است که از دو قسمت تشکیل شده قسمت اول نام دامنه و قسمت دوم پسوند دامین است و منحصر به فرد است یعنی یک نام با پسوند مشخص را فقط یک نفر می تواند ثبت نماید . مانند دامین www.digital.com که متعلق به شرکت hp است .

مشاوره در انتخاب نام دامین (Domain) :

با توجه به رشد روز افزون وب سایتهای اینترنتی انتخاب یک نام خوب برای وب سایت از اهمیت ویژهای برخوردار است . نام خوب باعث تبلیغ سایت و افزایش بازدید کنندگان از طرق مختلف مانند تایپ مستقیم – جستجو در موتورهای جستجوگر و تبلیغ دهان به دهان وب سایت می شود .

خدمات هاستینگ در معتبر ترین سرویس دهندگان وب هاست (Web Host) :

حضور در اینترنت به صورت یک وب سایت نیازمند نگهداری وب سایت در مکانی قابل دسترس از طریق اینترنت بصورت دائمی است. این بدان معنی است که شما یک سرور قدرتمند با امکانات مناسب و با اتصال دائمی به اینترنت نیازمندید.

مشاوره رایگان در کلیه زمینه ها :

برای مشاوره و انتخاب سرویس مناسب با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *