توسعه استارتاپ‌ها در رسانه‌های اجتماعی

آمنه رضا: این روزها همه از قدرت و ضریب نفوذ رسانه های اجتماعی می گویند، اما سوال این است که استارتاپ ها چگونه از این رسانه ها استفاده می کنند؟ در این مقاله می خواهیم برای شروع توسعه استارتاپ در رسانه های اجتماعی، بهترین ابزارها رو معرفی کنیم.

سوال اصلی این مقاله این است که ابزارهای رسانه های اجتماعی در همه جا هستند، ما چگونه می توانیم برای راه اندازی استارتاپ مناسب ترین را انتخاب کنیم؟ در اینجا هدف ما این است که یک لیست از ابزارهای روز دنیا را برای توسعه کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی نشان دهیم:

۱٫ راه اندازی صفحه فیسبوک

هر استارتاپ امروز باید یک صفحه فیسبوک داشته باشد. می دانیم که حضور در شبکه های اجتماعی B2Bیا B2C و یا فیسبوک ضروری است. شبکه اجتماعی B2B بسیاری از خدماتی که در فیسبوک ارائه می شود را ندارد و به عنوان پلتفرمی در عرصه اجتماعی، عمل نمی کند بلکه بیشتر در زمینه کسب و کار فعال است. این زمینه فعالیت محدود تقریبا منسوخ شده است و با رشد بیش از یک میلیارد نفر حضور مردم در شبکه های اجتماعی می توان به این دید رسید که فعالیتهای شرکتها و سازمانها می تواند در رسانه های اجتماعی بسیار گسترده گردد. فیس بوک امروز با بیش از ۹۵۰ میلیون کاربر دومین وب سایت پربازدیدکننده در جهان و اولین وب سایت از نظر تعداد کاربر ثبت شده است.

 

۲. ساخت پروفایل در توییتر

توییتر یک ابزار شگفت انگیز است و به ما اجازه می دهد به شیوه ای شخصی با کاربران ارتباط برقرار کنیم. خب در همین جا به این نکته می رسیم که به چه صورت با کاربران زیاد ارتباط برقرار کنیم؟ راه حل ساده است ! ابزارهای بسیاری مانند Twtrland و WeFollow وجود دارد که به صورت دقیق مخاطبان ما را پیدا کرده و مستقیم با آنها ارتباط برقرار می کند. توییتر همچنین می تواند در بخش خدمات به مشتریان، بین شرکت و مشتری بلادرنگ سرویس دهی کند. امروز توئیتر بهترین ابزار خبر رسانی در دنیاست. شما در اینجا باید به طور لحظه ای درباره فعالیت های خود اطلاع رسانی کنید. البته اخبار!

۳٫ ساخت یک صفحه در سایت LinkedIn:

اگر شما در رسانه اجتماعی B2B (تجارت الکترونیک بین دو بنگاه تجاری می باشد) عضو هستید، باید یک صفحه فعال در سایت LinkedIn داشته باشید. همانطور که می دانید LinkedIn بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی و کاری دنیاست. علاوه بر این شما می توانید یک پروفایل اختصاصی شخصی داشته باشید که در گروها و مباحث مرتبط شرکت کنید. بنابراین شما می توانید با مدیران خاص یا مشاوران سازمانها ارتباطی هدفمند برقرار کنید! توجه کنید، در حالی می توانید از این رسانه B2Bسود ببرید که یک صفحه LinkedIn داشته باشید و نیازی نیست که در سایت B2C ( تجارت الکترونیک بین بنگاه و مصرف کننده ) پروفایل بسازید. شبکه B2C و LinkedIn ابزارهای قدرتمندی برای پلتفرم شبکه های اجتماعی نیستند.

۴٫ ایجاد بورد در پینترست

اگر یک محصول بصری دارید، ساخت پروفایل در شبکه Pinterest الزامی است. به عنوان مثال راه اندازی برنامه های فروش و اشتراک گذاری عکس سازمانها در خدمات مسافربری، پخت و پز یا طراحی مبتنی بر خدمات می توانند از مولفه های بصری شبکه Pinterest بهره مند شوند. مولفه های بصری در شبکه Pinterest می تواند بسیار جذاب باشد و ترافیک بالایی را برای سایتتان می آورد. وب سایت اجتماعی پینترست نسل جدیدی از رسانه های اجتماعی است که محتوا را در ظاهر و قامت زیباتری ارایه می کند. کاربران در پینترنست محتوای بصری و ویروسی را در قاب عکس به اشتراک می گذارند. برای درک بهتر این مطلب درباره پینترست را بخوانید.

۵٫ Quora، رهبر دانش شدن

Quora یکی از شبکه های اجتماعی است که برای بحث و تبادل نظر در مورد مباحث مختلف می باشد. بسیاری از بزرگان دانش، مدیران شرکتهای بزرگ و افراد موفق در این شبکه اجتماعی در دسترس می باشند. بحث هایی که در این پلتفرم صورت می گیرد سطحی فراتر از سایتهای شبکه های اجتماعی دارد و منبعی از سوال و جواب های گوناگون است. این سایت پرسش و پاسخ وب ۲ است. فروم ها دیگر رسانه اجتماعی نیستند بلکه سایت هایی مانند Quora جایگزین فروم های قدیمی و سنتی شده است که رهبر پرسش و پاسخ در این مکان است.

۶٫ وردپرس: صعود سرنشین ارابه موسیقی وبلاگ

برای شروع ساخت وبلاگ در wordpress ضروری نیست، اما برای بسیاری از استارتاپ ها یک وبلاگ می تواند نام تجاری آن را به خوبی معرفی کند. یک وبلاگ به تعهد و فداکاری نیاز دارد و زمان‌بر است. شما باید حداقل هفته ای یکبار مطلبی را در وبلاگتان ارسال کنید. اگر به طور مداوم پست هایی در وبلاگتان داشته باشید می توانید منبع اطلاعاتی بالایی را در زمینه فعالیت خود ارائه دهید.این تخصص و دانش به اشتراک گذاری اطلاعات می تواند یک ارتباط بسیار عمیق تری با بازدید کنندگان سایت ایجاد کند. وردپرس امروز بهترین ابزار وبلاگ نویسی در دنیاست. ساده و کاربردی

۷٫ بوک مارک های اجتماعی را فراموش نکنید.

سایت اجتماعی خبری و بوک مارک های اجتماعی، هنوز هم بخش مهمی از ترویج مطالب خود را آنلاین دارند. قدرت سایتهایی مانند StumbleUponو Reddit را در تشویق کاربران و بازدید و آوردن ترافیک بالا در سایت نمی توان نادیده گرفت. اوباما به تازگی از طریق سایت خبری اجتماعی ریدیت آنلاین شد و به سوالات کاربران جواب داد که نهایتا با ترافیک بالای مخاطب این سایت برای لحظاتی از دسترس خارج شد. سوشیال بوکمارکینگ روشی برای کاربران اینترت جهت به اشتراک گذاری، سازمان دادن، جستجو کردن و مدیریت بوکمارک های منابع وب است. به عبارتی دیگر بوک مارکهای اجتماعی ارجاع محتوا به منابع مختلف وب است که یکی از اساسی ترین آنها رسانه های اجتماعی است.

۸٫ جذب پوشش مطبوعات فن آوری

گرفتن پوشش خبری و متنی در انتشاراتی مانند TechCrunch، Mashable یا Huffington Post بسیار مهمی را در ایجاد اعتبار برای راه اندازی در میان کارآفرینان، سرمایه گذاران و تاثیرگذاران همکار دارد. امروز وب سایت های مثل مشیبل تاثیر بسیار زیادی در دنیای تکنولوژی دارند. به عنوان مثال وب سایت مشیبل هم اکنون جزء ۵۰ وب سای پربازدید در جهان محسوب می شود. نمی توان تنها به وب سایت های اجتماعی برای برندینگ کفایت کرد باید رسانه های آنلاین که قدرت رسانه ای شدیدی دارند را برای توسعه استارتاپ جدی گرفت.

تمامی این ابزارهای رسانه های اجتماعی که مطرح شد شما را در ایجاد آگاهی از نام تجاری (برند) مثبت و حفظ این نام در اذهان کاربران کمک می کند. فراموش نکنید که تاثیر رسانه های اجتماعی در جهت استارتاپ زمان‌بر است. همانطور که می دانید جامعه رسانه های اجتماعی به سرعت ساخته نشده اند پس صبور باشید! هنگامیکه وقت، علاقه و کار خود را درگیر رسانه های اجتماعی می کنید یادتان باشد که احساس مخاطب را درگیر می کنید. رسانه های اجتماعی بهترین ابزار برای ساختن هویت شماست.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *