توجه !!! رسانه اجتماعی جایی برای خوابیدن نیست !

دیشب ساعت حدود ۲۳:۲۲ دقیقه تایم‌لاین توییتر آپدیت نشد! این مشکل فنی تا ۰۰:۲۷ دقیقه بیش از یک ساعت طول کشید.

اولین توییت رسمی از طریق اکانت توییتر رسانه‌های اجتماعی ساعت ۲۳:۵۸ انجام شد:

تایملاین #توییتر مشکل فنی پیدا کرد و آپدیت نمی‌شود. @twitter @twitter_fa

— Social Media (@socialmedia_ir) November 9, 2012

توییتر نیز دقایقی پس از مشکل بلافاصله به طور شفاف در این زمینه اطلاع رسانی کرد و اینطور توضیح داد:

برخی از کاربران ممکن است، توییت‌های جدید را در تایم‌لاین با تاخیر دریافت کنند. مهندسان ما به روی این مشکل در حال کارکردن هستند.

بعد این توییت خبر بازگشت تایم‌لاین را داد.

تایم‌لاین #توییتر بعد از بیش از یک ساعت مشکل فنی بازگشت. @twitter_fa @twitter

— Social Media (@socialmedia_ir) November 9, 2012

اما نکات بسیار ظریفی در این اتفاق وجود دارد که هدف این پست در این نکات است:

۱- بازخورد: وقتی یک رسانه اجتماعی به مشکل بر می‌خورد. اولین کسانی که به او اطلاع می‌دهند، کاربران این رسانه اجتماعی هستند. پس نگران بازخورد و مشکل نباشید در اولین فرصت به شما اطلاع داده می‌شود. شما تنها به فکر حل مشکل باشید.

۲- شفافیت: نمی‌توان از زیر مشکلات فرار کرد و چشم ها را بست. بلکه باید شفاف به این مشکل به سرعت اعتراف کرد و نتیجه را در اولین فرصت اعلام کرد.

۳- تحمل: کاربران رسانه اجتماعی تحمل مشکلات فنی را ندارند. شاید قدرت تجزیه و تحلیل و آنالیز آن مشکل را هم نداشته باشند و اصلا برای آنها هم مهم نیست که چقدر فعالیت ممکن است انجام شود تا یک پروژه یا مشکل برطرف شود. آنها تنها می‌خواهند که همه چیز درست کار کند.

۴- اطلاع رسانی: اطلاع رسانی درباره یک موضوع که همراه با #هشتگ انجام می‌شود. قدرت شبکه‌ای کردن و ویروسی کردن محتوا را می‌دهد و این کاربران هستند که خبر از یک اتفاق را می‌دهند. سایت مشیبل تقریبا یک ساعت بعد از درست شدن توییتر اطلاع رسانی کرد.

۵- کانال: وقتی که تایم‌لاین توییتر مشکل داشت. کاربران در فیس‌بوک این مشکل را به اطلاع یکدیگر رساندند! در رسانه‌های محدودیت معنا ندارد و تنها کانال تولید محتوا عوض می‌شود. نمی‌توان جلوی محتوا را گرفت.

۶- شبکه: محتوای خود را لینک پذیر کنید. اگر توییت می‌کنید از #هشتگ استفاده کنید و به مراجع مرتبط لینک یا منشن بدهید. اجازه دهید محتوایتان دیده شود و راه ارتباطی شما کامل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *