امکان سنجی و تست شبکه

گروه طراحان سپنتا در راستای تکمیل چرخه خدمات گروه طراحان سپنتا اقدام به حرکتی نو نموده است و آن آنالیز کامل شبکه توسط کارشناسان متخصص خود قبل از نصب نرم‌‌افزارهای تحت شبکه این شرکت می باشد. تست آماری پریزهای شبکه توسط دستگاه تستر فلوک ، آنالیز شبکه، تست نرم افزاری و سخت افزاری سرور و همچنین بررسی وضعیت امنیتی و ویروسی از عملیاتی هستند که دراین راستا انجام می گیرند. نتیجه مجموعه این عملیات در قالب گزارشی مستقل و جامع به کارفرما ارائه خواهد شد.

تست پریز :

باتوجه به اهمیت نصب صحیح پریزها و رعایت استانداردهای لازم، کارشناسان شرکت با مراجعه به محل اقدام به تست آماری پریزهای شبکه توسط تستر فلوک می نمایند. گزارش در دستگاه ذخیره شده و پس از پرینت بطور مکتوب در اختیار مدیریت آن سازمان قرارخواهد گرفت. این گزارش مشکلات ارتباط هرپریز تا رک اصلی سازمان را مشخص کرده و مستندات قابل تحلیل در اختیار کارشناسان قرار خواهد داد.

آنالیز ساختار :

شبکه و کلیه سوئیچ ها توسط نرم افزار تست مورد ارزیابی قرارگرفته و گزارش ساختار شبکه در اختیار مدیریت آن سازمان گذاشته خواهد شد. این گزارش نواقص ساختاری شبکه را آشکار ساخته و بر مبنای آن راهکاری برای رفع مشکلات بدست خواهد داد. همچنین در این بخش ترافیک شبکه که تاثیرگذار روی سرعت ارتباط کامپیوترها می باشد سنجیده خواهد شد و در صورت وجود مشکل راه کار مناسب برای رفع مشکل ارائه خواهد شد.

تست سرور :

از آنجایی که سرور مرکز اطلاعات هرشبکه می باشد و کلیه کامپیوترهای شبکه با سرور درحال تبادل اطلاعات هستند لذا اهمیت دادن به سرور از اولویت های هر سازمانی است. کارشناسان شرکت در بازدید خود سرور را از نظر سخت افزاری (CPU , HDD , RAM) و نرم افزاری (وضعیت سیستم عامل و سرویس های شبکه) مورد ارزیابی قرارداده و اقدام به رفع مشکلات قابل حل آن می نمایند و درصورتیکه مشکلات اساسی در سرور یافت نمایند نسبت به ارائه راهکار مناسب در قالب گزارش اقدام خواهند کرد.

ارزیابی امنیتی و تست ویروس :

شبکه‌های کامپیوتری هیچگاه از آسیب ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب در امان نیستند. لذا توسط نرم افزارهای تخصصی، تست ویروس و نفوذپذیری اولیه بر روی شبکه کامپیوتری انجام، و گزارش آن برای رسیدن به راه‌حل‌های رفع مشکل ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *