سال ۲۰۲۱ از نظر امنیت سابیری چگونه خواهد بود؟

با خیال راحت می توان گفت که اولین قانون سال ۲۰۲۱ این است که  هرگز در مورد سال ۲۰۲۰ صحبت نخواهد شد. سال ۲۰۲۰ سالی بود که کمتر کسی می توانست اتفاقات و رخداد های آنرا  پیش بینی کند. بیشتر مشاغل مجبور شده اند خود را با یک محیط کار کاملاً متفاوت با نیازهای امنیتی بسیار متفاوت سازگار کنند.

گرچه تعداد کمی از افراد خواهان بازگشت به سال ۲۰۲۰ هستند ، اما تأثیر عمده آن در سال آینده و فراتر از آن خواهد بود. من پیش بینی می کنم صنعت امنیت سایبری برای مدت طولانی تأثیر این سال را ببیند.

ایمن سازی چشم انداز از راه دور:

تغییر ناگهانی کار از راه دور ، یکی از بزرگترین خطرات امنیت سایبری در سال ۲۰۲۰ بوده است و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این مسئله تا سال ۲۰۲۱ ادامه یابد. بسیاری از شرکت ها مجبور شدند به سرعت و بدون آمادگی کامل برای کار از راه دور پرسنل خود تقریباً کل نیروی کار خود را به صورت کار از راه دور تغییر دهند.

انتقال هرگونه سیستم قدیمی به محیط ابر یک اولویت اصلی در سال آینده خواهد بود. که به معنای سرمایه گذاری در راه حل های امنیتی و فرایندهایی است که خطر زیرساخت های ابر را کاهش می دهد.

کنترل های قوی تر دسترسی ها نیز  یکی از بزرگترین اولویت های امنیتی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. بدون وجود کنترل های صحیح ، یک نیروی کار راه دور می تواند فرصت های بیشتری را برای سو ء استفاده مجرمان اینترنتی ایجاد کند. برای مجرمان اینترنتی مخفی ماندن فعالیت مشکوک آنها هنگام ورود کارگران از دستگاهها و مکانهای بسیار گسترده و در زمانهای غیرمعمول آسان تر خواهد بود.

توسعه و  تکامل اتوماسیون صنعتی و اینترنت اشیا:

اتوماسیون و اینترنت اشیا بعنوان ترند اصلی در چند سال گذشته بوده است ، و من پیش بینی می کنم این سرعت در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد. استفاده از ماشین آلات خودکار و متصل قبلاً برای مواردی که ارسال پرسنل انسانی گران یا خطرناک است ، اولویت بزرگی بوده است ، مانند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کارهایی مانند بررسی خطوط لوله گاز.

با نگاه به جلو ، من پیش بینی می کنم که استفاده از اینترنت اشیا و اتوماسیون برای گسترش موارد دیگر استفاده نیز بیشتر شود زیرا برای کار کردن کارکنان به صورت ایمن و از راه دور مفیدتر می شود. جدای از مسئله همه گیری و پاندومیک  ، توسعه فناوری باعث شده است که اینترنت اشیا بسیار قابل دوام تر باشد. به عنوان مثال ۵G نه تنها سرعت انتقال داده بسیار سریع تری را فراهم می کند ، بلکه مصرف برق را نیز کاهش می دهد. این بدان معنی است که می توان دستگاه های متصل را کوچکتر ، کارآمدتر و مقرون به صرفه تر ساخت.

استفاده بیشتر از دستگاه های متصل نیز به معنای تمرکز بیشتر بر امنیت است. نرم افزار دستگاه باید از امنیت خوبی برخوردار باشد و ارتباطات با فرآیندهای مدیریت دسترسی کنترل شود.

تأثیر بر صنعت امنیت:

تغییر سریع به سمت کار از راه دور همچنین تأثیر زیادی در استخدام و فرصت های شغلی در صنعت خود ما خواهد داشت.

مردم مدتهاست که زندگی خود را راه کرده اند تا صدها مایل دورتر برای فرصت های شغلی سفر کنند: اتفاقات سال ۲۰۲۰ ثابت کرده است که دیگر این مهاجرتها به ندرت در بسیاری از زمینه ها ، به ویژه در امنیت سایبری ضروری است.

حتی اگر سرانجام همه گیر COVID-19 در آینه دید عقب قرار بگیرد ، بعید است این روند معکوس شود. طی چند سال آینده ، من پیش بینی می کنم با توجه به کم شدن اهمیت مکان ، نقاط داغ فناوری مانند شهر نیویورک و سانفرانسیسکو از بین بروند. همچنین افراد بدون محدودیت در محل زندگی ، آزادی بیشتری در ادامه کار خود دارند ، که مطمئناً برای صنعت امنیت یک مزیت محسوب می شود.

فروشندگان و سازمان ها می توانند بهترین افراد را در این تجارت بدون محدویت در موقعیت جغرافیایی آنها استخدام کنند. برخی از شرکت های بخش امنیتی پیش از همه گیری ، عملیات کاملاً از راه دور را اجرا می کردند. شرکت ها برای انجام این کار به  استراتژی های ارتباطی محکم و معیارهای معتبری برای سنجش پیشرفت نیاز دارند. بسیاری از مشاغل امنیتی نیز به اتصالات اینترنتی پرسرعت و مطمئن نیاز دارند. کار از راه دور برای مدت زمان طولانی نیاز به نظم و انضباط و تمرکز دارد ، بنابراین این صفات هنگام استخدام اهمیت بیشتری پیدا می کنند – اگرچه این یک مهارت مهم برای اکثر نقش های امنیت سایبری است.

نفوذ سیاسی:

همچنین ، با پایان یافتن دوره گذار ، سال ۲۰۲۱ سال Brexit خواهد بود. یکی از جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می شود ، حاکمیت داده ها است. انگلیس نسخه معادل GDPR خود را خواهد داشت ، اما هیچ توافق نامه ای با اتحادیه اروپا یا جاهای دیگر منعقد نخواهد شد. اگر Brexit بدون هیچ معامله و بدون توافق وضعیت “کفایت داده” انگلیس پیشرفت کند ، هر شرکتی در انگلیس که به پردازش داده ها از خارج از کشور اعتماد می کند ، به طور بالقوه به توافق نامه های قانونی لازم برای انتقال و مدیریت داده ها نیاز دارد.

برای شرکتهای کوچکتر که توافقنامه قانونی لازم را ندارند ، انتظار می رود این یک پروسه پرهزینه و زمانبر باشد. در نتیجه ، به احتمال زیاد شاهد ذخیره سازی اطلاعات بیشتری به صورت محلی خواهیم بود.

با نگاه به خارج از کشور ، انتخابات ایالات متحده یکی از تأثیرگذارترین رویدادهایی بود که فضای ۲۰۲۱ را شکل خواهد داد. در بحث های ریاست جمهوری ، به امنیت سایبری اکسیژن کمی داده شد ، اما بسیاری از صنایع امیدوارند که تمرکز بیشتری بر هزینه های امنیتی داشته باشند. بایدن قبلاً از برخی سیاست های سایبری دولت مانند اقتدار نظامی برای شروع حملات ضد حمله علیه دشمنان ایالات متحده حمایت کرده است. موافقت با جایگزینی توافقنامه حفاظتی بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا یکی از مهمترین موضوعات سایبری خواهد بود. با این حال ، باید دید که چقدر اولویت ایجاد یا تغییر شکل فضای سایبری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *