تشخیص باج افزار: معرفی سرویس آنلاین ID Ransomware

ID Ransomware سرویس آنلاینی است که به شما اجازه بارگذاری یا آپلود  نمونه ای از فایل رمز گذاری شده را می دهد که توسط آن تشخیص می دهد از کدام ransomware به شما حمله شده است.

ransomware یا باج افزار ها نوعی از نرم افزار مخرب هستند که در صورت آلوده کردن کامپیوتر، فایل های آن را با رمزگذاری کردن از دسترس صاحب اصلی خارج می کنند. سپس با درخواست و گرفتن باج، اجازه دسترسی به کامپیوتر و فایل هایتان را به صاحب اصلی می دهند.

کاربران زیادی که قربانی حملات باج افزارها شده اند، معمولا نمی دانند ابزارهایی برای رمزگشایی و حذف کردن برخی از باج افزارها وجود دارد که به آنها اجازه می دهد فایل هایشان را رمزگشایی و باج افزار را حذف کنند بدون آنکه مجبور به باج دادن شوند.

بنابراین تشخیص اینکه قربانی کدام  باج افزار شده ایم مهم است. سرویس رایگان ID Ransomware به شما در پروسه پیدا کردن باج افزار کمک می کند.

این سرویس با سه گزینه به شما کمک می کند; بارگذاری نوشته یا متن باج افزار که می تواند در فرمت های مختلفی مانند متن ساده، عکس و HTML باشد، بارگذاری فایلی که توسط باج افزار رمزگذاری شده است یا بارگذاری هردوی آنها.

سپس ID Ransomware شروع به تحلیل اطلاعات آپلود شده می کند، و در نتیجه ممکن است لیستی از باج افزارها و راه های خلاص شدن از آنها را به شما برگرداند و یا یک متن ساده که نتوانسته است باج افزاری را تشخیص دهد.

اگر این سرویس نتواست باج افزاری را تشخیص دهد، به شما پیشنهاد می کند از فایل های رمزگذاری شده توسط باج افزار بک آپ بگیرید، و بعد از مدتی دوباره از سرویس استفاده کنید. شاید در تلاش بعدی باج افزار تشخیص داده و ابزارهای حذف آن و رمزگشایی فایل ها مشخص شود.

در حال حاضر ID Ransomware قادر است ۵۲ باج افزار متفاوت شامل Jigsaw, Locky, Rokku VaultCrypt, Brazilian, Ransomware,CryptoWall و TeslaCrypt را تشخیص دهد.

برطبق پرسش و پاسخ این سرویس آنلاین، اطلاعات آپلود شده در صورت تشخیص باج افزار پاک می شوند و در غیر اینصورت تحویل تحلیلگران نرم افزارمخرب که  مورد اعتماد  هستند، داده می شوند تا در تشخیص باج افزار کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *