موزیک‌و تکنولوژی؛ خطرناکترین مطالب در جستجوهای اینترنتی

محمد رسولی: آیا تا به حال اندیشیده‌اید که نتایج جستجوی اینترنتی شما در یک موتور جستجو (هر چند معتبر و معروف) می‌تواند خطرناک بوده و شما را به سمت سایت‌های آلوده رهنمون کند؟

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط شرکت McAfee یکی از معتبرترین شرکتهای ضد ویروس جهان، جستجوی اینترنتی در زمینه موزیک و تکنولوژی در صدر خطرناکترین جستجوها قرار دارند و احتمال اینکه نتایج این جستجوها، کاربران را به سایت‌های حاوی ویروس، اسپم و کرم‌های اینترنتی راهنمایی نماید، بسیار زیاد است.
به عنوان مثال ۴۲ درصد از کسانی که به دنبال کلماتی نظیر”Screensavers”هستند به سمت سایتهای قرمز یا زرد از لحاظ امنیتی سوق داده می‌شوند (قرمز – زرد- سبز درجه امنیتی سایت‌ها از دیدگاه آلوده بودن می‌باشد که معمولا بین شرکتهای ضد ویروس به عنوان یک قرارداد در نظر گرفته شده‌اند) از جمله کلمات کلیدی خطرناک دیگری که توسط این شرکت اعلام شده‌اند کلماتی هستند که شامل نام نرم‌افزارهای اشتراک فایل مانند BearShare ,Kazaa, LimeWire  می‌باشند.

با این‌حال McAfee به کاربران توصیه می‌کند که از موتورهای جستجوی معروف استفاده کنند زیرا در کل تنها ۴ درصد از نتایج جستجو خطرناک می‌باشند (سال گذشته این رقم ۵ درصد بوده که با کوشش موتورهای جستجو به ۴ درصد کاهش داشته است).
جالب اینکه ریسک استفاده از موتورهای جستجو می‌تواند بیشتر هم شود آن هم زمانی است که شما بر روی تبلیغات کنار صفحات کلیک می‌کنید. به گفته McAfee  ، هفت درصد از این کلیک‌ها شما را به سایتهای آلوده راهنمایی می‌کند (این رقم نیز سال گذشته ۸٫۵ درصد بوده که با تدابیر لازم به ۷ درصد کاهش داشته است).
لازم به ذکر است در این تحقیق سایت‌هایی خطرناک تلقی شده‌اند که دارای ویروس، نرم‌افزارهای جاسوسی، ارسال جانک ایمیل و تبلیغات پوپ‌آپ بیش از اندازه باشند. نتایج این تحقیق از جستجوی ۲۳۰۰ کلمه کلیدی و پر مصرف در پنج موتور جستجوی معروف یعنی گوگل، یاهو، MSN مایکروسافت، AOL و ASK به دست آمده است.

برخی از این موتورهای جستجو نیز با همکاری با شرکتهای ضد ویروس نظیر McAfee ، در کنار نتایج جستجو به کاربران درجه خطرناک بودن سایت  را در داخل یک پنجره کوچک (مانند پرچم) نمایش می‌دهند و کاربران می‌توانند با مشاهده آن، از ورود به سایت‌های خطرناک، خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *