ده سرویس ایمیل ایرانی

سرویس ایمیل از ساده ترین سرویس‌هایی است که خدمات دهندگان اینترنت در ایران می‌توانند ارائه دهند. البته مشکلاتی که جلوی آن‌ها را میگیرد، بیشتر بحث درآمدزایی از این سرویس و عدم پایداری مناسب سرورهای آن‌ها در شبکه است. اینترنت داخلی هم که خدا رو شکر به فکر جوان‌هاست و برای این که معتاد به اینترنت نشوند، همیشه نوسان سرعت و کیفیت دارد. تعدادی از سرویس دهندگان ایمیل داخلی سرویس‌هایی راه اندازی کرده اند که کم و بیش در سایت‌هایی که مسئول آن‌ها هستم، استفاده کاربران از آن‌ها را مشاهده کرده ام. برای این خواستم آن‌ها را به شما معرفی کنم تا اگر دوست داشتید، آن‌ها را نیز امتحان کرده باشید.

۱- ایران: سرویس ایمیل ملی. سرویسی که طی یک بخشنامه مدیران دولتی ابتدا به اجبار آن را دریافت کردند. ساختن یک ایمیل جدید در این سرویس ۲۴ ساعت طول می‌کشد چرا که یک کارمند باید عضویت شما را تایید کند. همچنین شما باید کدملی و اطلاعات دقیقی از خود را برای ثبت نام وارد کنید که این کمی‌برای سرویس اینترنتی که باید حریم شخصی ما را در نظر بگید مناسب نیست.

۲- بیان (هُد): بیش تر از دو سال است که آن را می‌شناسم، ولی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و آزمایشی است. ولی آن قدر صفحه اولیه آن زیبا طراحی شد که خواستم به شما توصیه کنم که ایمیل خود را در خبرنامه آن وارد کنید تا شما را از افتتاحش با خبر کنند.

۳- زیگور: پرتالی از شرکت آریاگستر که صاحب امتیاز پرشین بلاگ است. پرشین بلاگ در سال‌های اخیر در نوسازی وب سایت‌های خود تلاش بسیاری کرده است. این پرتال در کنار شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاری آنلاین خود، به کاربران ایمیل رایگان هم می‌دهد.

۴- شرکت پست: رایگان نیست! مانند صندوق پستی عادی فیزیکی فرآیند دریافتش را باید طی کنید و پست از پر کردن فرم آنلاین به دفاتر پستی منتخب مراجعه کنید. نحوه ثبت نام در ایمیل شرکت پست ایران را از اینجا بخوانید!

۵و۶- میل دیتا و مهر: هر دو خدمتی از شرکت نوآوران فناوری اطلاعات امروز که یک شرکت‌هاستینگ داخلی است می‌باشند. شباهت این دو نیز به همین دلیل است. اما سرویس ایمیل مهر در کنار سایت به اشتراک گذاری فیلم مهر (مثلا یوتیوب ایرانی که صاحب امتیازش صدا و سیماست) ارائه شده است.

۷- چاپار: هر چند به تازگی شاهد حملات فیشینگ با دامنه in به این سایت بودیم، ولی طراحی و پایداری مناسبی را در این چند سال از این سرویس شاهد بودیم.

۸- وطن میل: مهمترین ویژگی این که باعث شد این سرویس را معرفی کنم، دامنه‌هایی بود که ارائه می‌داد. همان طور که یاهو yahoo.com و ymail.com را ارائه می‌دهد، این سرویس نیز lormail.com، kordmail.com، lormail.com، gilmail.com و حتی lakmail.com را ارائه می‌دهد

۹- میهن میل: این سرویس خود را اولین سرویس ایمیل ایرانی معرفی می‌کند. هر چند بنده چند روز پیش شاهد ناپاپداری و نرسیدن ایمیل‌ها به این آدرس بودم. چرا که خطای mysql را به عنوان پاسخ بر میگرداند! اما مهم ترین ویژگی این سرویس این است که هر کاربر می‌تواند چند آدرس ایمیل داشته باشد.

۱۰- میل فا: ویژگی منحصر به فرد این سرویس نسبت به دیگر سرویس‌های داخلی، ارسال پیامک آگاه سازی برای ایمیل جدید است.

در پایان اگر شما نیز سرویس ایمیلی را پیدا کرده اید که بنده معرفی نکرده ام، خیلی خوب میشود که در کامنت‌ها آن را معرفی کنید تا دیگر دوستانمان نیز آن‌ها را بشناسند.

2 دیدگاه در “ده سرویس ایمیل ایرانی

  1. مجید.ص.ز گفت:

    با سلام
    ایمیل عمومی رایانا از سال ۸۹ شروع به فعالیت نموده و هم اکنون جز ایمیلهای معرفی شده در سازمان فناوری اطلاعات میباشد. خواهشمند است سایت رایانا را نیز بصورت کارشناسی بررسی نموده تا بتوانیم از نظرات شما در راستای بهبود آن بهره مند گردیم.

    با تشکر از سایت خوب شما

    1. مجید.ص.ز گفت:

      سایت رایانا : http://www.rayana.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *