بهترین نرم‌افزارهای امنیتی رایگان سال ۲۰۱۷

امنیت سایبری از جمله مسائلی است که دغدغه آن، به طور مداوم کاربران خانگی و سازمانی را نگران می‌کند و با وجود عرضه انواع مختلف ابزارها و اپلیکیشن‌های امنیتی، همچنان مشکلات فراوان در این زمینه مشاهده می‌شود.

 تهدیدهای امنیتی روز به‌روز در حال افزایش است و نرم‌افزارهای مخرب در انواع مختلف گسترش می یابند و همین مسئله باعث شده است ابزارهای امنیتی موجود نتوانند جلوی فعالیت همه آنها را بگیرند.

زمانی که یک دستگاه گوشی هوشمند یا رایانه شخصی به بدافزار یا ویروس آلوده می‌شود، اهمیت برنامه‌های امنیتی نمایان می‌شود و کارشناسان هم‌اکنون لیست بهترین ابزارهای امنیتی سال ۲۰۱۷ که به صورت رایگان عرضه می‌شوند را منتشر کردند تا با نصب آنها ایمنی کامل برقرار شود.

نرم‌افزار AVG Antivirus
این محصول یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای امنیتی رایگان محسوب می‌شود که برای آن چند سیستم هوشمند تشخیص تهدیدهای امنیتی در نظر گرفته شده است. این سیستم به صورت لحظه به‌لحظه به‌روز می‌شود تا پشتیبانی کامل از رایانه را انجام دهد.

 

نرم‌افزار Panda
این ابزار امنیتی رایگان، یکی از توانمندترین روش‌ها برای مقابله با بدافزارها محسوب می‌شود و همچنین می‌توانند شبکه‌های عمومی Wi-Fi را اسکن کند تا جلوی بروز هر گونه مشکل گرفته شود. برای این نرم‌افزار قابلیت رمزگذاری داده‌ها، مدیریت رمز عبور، سیستم کنترلی امنیتی و … در نظر گرفته شده است.

 

نرم‌افزار Avast
این ابزار رایگان یک نرم‌افزار سریع و ایمن در مقابل تهدیدهای امنیتی است. آخرین نسخه از آن حجم بسیار کمی دارد و پس از نصب به کاربران اطمینان کامل می‌دهد که جلوی بروز هرگونه مشکل امنیتی را می‌گیرد. نسخه پیشرفته نرم‌افزار بخشی را با نام CyberCapture در خود جا داده است که می‌تواند به صورت ویژه در آن واحد هر گونه تهدید را شناسایی کند.

 

نرم‌افزار BitDefender
یکی از معروف‌ترین ابزارهای موجود برای حذف بدافزارها از روی سیستم محسوب می‌شود که کار کردن با آن بسیار آسان است. در این نرم‌افزار هیچ گونه آگهی تبلیغاتی مشاهده نمی‌شود و به راحتی می‌توانید آن را به صورت رایگان روی سیستم خود نصب کنید. برای این نرم‌افزار، سیستم تشخیص بدافزار و جاسوس‌افزار هم در نظر گرفته شده است.

 

نرم‌افزار MalwareBytes Anti-Malware
این نرم‌افزار که در اصل یک ابزار امنیتی ضدبدافزار محسوب می‌شود، قادر است هر گونه برنامه مخرب را شناسایی و حذف کند. برای این نرم‌افزار یک اسکنر هوشمند در نظر گرفته شده است که به صورت لحظه به لحظه همه بخش‌های رایانه را زیر نظر می‌گیرد و جلوی بروز هر گونه مشکل را می‌گیرد.

 

نرم‌افزار Ad-Aware
این نرم‌افزار رایگان امنیتی در شرکت Lavasoft ساخته می‌شود و نسخه رایگان آن نسبت به نسخه پولی حجم بیشتری دارد. در این نرم‌افزار می‌توانید قابلیت‌های پیشرفته برای شناسایی و حذف بدافزار را در اختیار بگیرد و از انتشار هرگونه برنامه جاسوسی هم جلوگیری کنید. 

 

نرم‌افزار Malicious Software Removal Tool مایکروسافت
اگر یک دستگاه رایانه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در اختیار دارید، نیازی نیست تا ابزارهای امنیتی مختلف را از روی اینترنت بارگذاری کنید. چرا که به صورت پیش‌فرض، این ابزار کاربردی روی دستگاه شما نصب شده و با بکارگیری آن می‌توانید جلوی انتشار هرگونه بدافزار یا برنامه مخرب را بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *