آمارهایی از رسانه‌های اجتماعی که نگاه شما را عوض می‌کند!

رسانه‌های اجتماعی به استفاده از فناوری‌های مبتنی بر وب و موبایل اشاره دارند که  دارای ویژگی ارتباطات از نوع  گفتگوی تعاملی هستند. آنها ابزاری برای تعامل اجتماعی، به عنوان یک روشی فراتر از ارتباطات اجتماعی به شمار می‌روند. اما این رسانه‌ها سریعتر از همیشه در حال تغییر هستند و گویا چیزهایی هستند که هرکسی از قبل در مورد آن دانش و اطلاعات داشته است و بر همین اساس سازمان­ها و شرکت‌ها نیز چه کوچک و چه بزرگ در رسانه‌های اجتماعی وارد شده اند.رسانه های اجتماعی

اگرشما از جمله افرادی هستید که از رسانه های اجتماعی برای مدیریت کسب و کارتان بهره می‌برید، ممکن است دانستن برخی آمارهای شگفت‌انگیز امسال در مورد این رسانه‌ها برای شما مفید باشد. ۱۰ موردی که thenextweb  معرفی کرده در اینجا آورده می‌شود شاید شما را به تجدید نظر درباره روش نزدیک شدن به رسانه‌های اجتماعی وادار کند.

۱٫سریع‌ترین رشد جمعیت در توییتر مربوط به رده سنی ۶۴-۵۵ سال است

  • این جمعیت از سال ۲۰۱۲، ۷۹ درصد افزایش یافته است.
  • رده سنی ۵۵-۴۵ سال، سریع‌ترین جمعیت در حال رشد در دو شبکه فیس‌بوک و گوگل پلاس است.
  • برای فیس‌بوک، این گروه به ۴۶ درصد و برای گوگل پلاس به ۵۶ درصد رسیده است

این آمار قابل توجه برای آن دسته از ایده‌ها و تفکراتی است که بیان می‌کنند رسانه‌های اجتماعی « تنها به نوجوانان» اختصاص دارد.

۲٫ ۱۸۹میلیون از کاربران فیس‌بوک فقط از طریق موبایل به این شبکه متصل می‌شوند

فیس‌بوک دارای میلیون‌ها کاربراست که از طریق کامپیوتر و یا لپ‌تاپ به این شبکه دسترسی پیدا نمی‌کنند؛ ضمن آنکه استفاده از موبایل۳۰ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات فیس‌بوک را به خوبی تامین می‌کند. از پایان سال ۲۰۱۲ این میزان ۷ درصد افزایش داشته است.

۳٫ افراد ۳۴-۱۸ ساله آمریکایی از یوتیوب بیشتر از شبکه‎های کابلی استفاده می‌کنند

آیا شما فکر می‌کنید تلویزیون بهترین رسانه برای دسترسی به توده‌ها بود؟ اگر در سنین ۱۸-۳۴ ساله در ایالات متحده هستید، شانس شما برای دسترسی به عموم از طریق یوتیوب بیشتر است. البته یک ویدیو لزوما نمی‌تواند دارای بینندگان بیشتری در مقایسه با یک شبکه کابلی باشد اما استفاده از یک پلت‌فرم با چنین طیف گسترده کاربران، حس بسیاری به وجود می‌آورد.

۴٫ درهر ثانیه  دو عضو جدید به شبکه لینکداین می‌پیوندند

لینکداین، شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای در همه تخصص‌ها، همچنان به رشد خود در هر ثانیه ادامه می‌دهد. این پلت‌فرم منبع غنی از اطلاعات و گفتگوها برای افراد حرفه‌ای و متخصص است که می‌خواهند در زمینه صنعت خودشان با دیگر ارتباط برقرار کنند.

۵٫ رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک فعالیت در وب بر دیگر فعالیت‌ها پیشی گرفته است

همه ما می‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی از محبوبیت برخوردارند و ظاهرا استفاده از رسانه‌های اجتماعی شایع‌ترین کاری است که در زمان آنلاین بودن انجام می‌گیرد. بنابراین هر زمان که شما در حال تماشای ویدیویی هستید، حداقل اینگونه خود را دلداری می‌دهید که اکثریت افراد آنلاین در حال حاضر همانند شما عمل می‌کنند.

رسانه های اجتماعی وزنی بیش از هر زمان دیگری را تحمل می‌کنند. کاملا واضح است که این رسانه‌ها نه یک مد زود‌گذر هستند و نه یک دوره تغییر و تحول. رشد آنها به‌عنوان یک عادت ادامه می‌یابد و پلت‌فرم‌های جدید نیز همچنان ظهور یافته و توسعه می‌یابند.

۶٫ لینکداین درصد کاربر فعال کمتری در مقایسه با پینترست، گوگل پلاس ، توییتر و فیس بوک دارد

اگر چه لینکداین به سرعت درحال جمع‌آوری کاربران جدید است اما تعداد کاربران فعال این شبکه از بسیاری از بزرگترین شبکه‎های اجتماعی کمتر است و با اینکه افراد زیادی در این شبکه ثبت نام می‎کنند اما مشارکت زیادی ندارند. این به معنای آن است که ممکن است شما از تولید محتوا مشارکتی در لینکداین مانند مسابقه یا نظرسنجی پاسخ خوبی همانند فیس‌بوک یا توییتر دریافت نکنید.

۷٫ ۹۳ درصد بازاریابان از رسانه های اجتماعی برای کسب و کارخود بهره می‌گیرند

فقط ۷ درصد بازاریابان اظهار داشته‌اند که از رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده نمی‌کنند. این بدان معناست که افراد بسیاری وجود دارد که درگیر استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی و مدیریت آنها هستند. هم اکنون لحاظ شدن رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از بودجه بازاراریابی یا استراتژی کلی، بسیار رواج یافته است.

۸٫ ۲۵ درصد مالکان ۴۴-۱۸ ساله گوشی‌های هوشمند اظهار می‌کنند قادربه یادآوری آخرین دفعه‌ای که گوشی‌های هوشمندشان در کنارآنها نبوده، نیستند

تلفن همراه فضای رو به رشدی را به وجود آورده که توجه ما را می‌طلبد. همه ما شنیده‌ایم که مالکان گوشی‌های هوشمند به خودشان اجازه نمی‌دهند حتی پنج دقیقه دور از گوشی‌های خود باشند که ظاهرا دور از حقیقت نیست. اگر ۲۵ درصد از افراد ۴۴-۱۸ ساله نمی‌توانند به خاطر بیاورند که زمانی دور از گوشی‌های خود بوده باشند، احتمالا برای آنها چندین بار پیش آمده که نتوانستند از این طریق به اینترنت متصل شوند.

۹٫ حتی اگر ۶۲ درصد از بازاریابان در سال ۲۰۱۳ دارای وبلاگ باشند و یا تصمیم به ایجاد وبلاگ داشته باشند، فقط ۹ درصد از شرکت‌های بازاریابی در آمریکا وبلاگ نویس تمام وقت استخدام می‌کنند

وبلاگ نویسی مشخصا یکی از نقاط تمرکز برای بازاریابانی است که می‌خواهند از مزایای رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا برخوردار شوند. این بسیارخوب است چرا که وبلاگ نویسی برای کسب و کار مزایای بسیاری دارد: شما می‌توانید وبلاگ شرکت خود را کنترل کنید و از آن برای فروش محصولات و به اشتراک گذاردن اخبار شرکت خود یا ارایه اطلاعات جالب به مشتریان خود استفاده کنید. اگرچه فقط ۹ درصد از شرکت‌های بازاریابی وبلاگ نویسان تمام وقت استخدام می‌کنند، با این حال فشار برای تولید مداوم محتوای با کیفیت بالا، بسیار بیشتر است.

۱۰٫ ۲۵ درصد از کاربران فیس بوک، برای انجام تنظیمات حریم خصوصی خود را به زحمت نمی‌اندازند

اخبار بسیاری درباره شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و حریم خصوص شنیده‌ایم. خود فیس بوک به دلیل موضوعات حریم خصوصی چندین بار در بین این اخبار قرار گرفته است. به تازگی کاربران اینستاگرام با یک جنجال و نابسامانی به دلیل تغییرضوابط خدمات این شبکه روبرو شدند و اخبار NSA بیانگر آن است که مردم نسبت به حریم خود در دنیای آنلاین آگاه‌تر شده‌اند. ویلکولیتی دیجیتال گزارش می‌دهد که ۲۵ درصد از کاربران فیس بوک حتی به تنظیمات حریم خصوصی خود نگاه نیز نکرده‌اند.

پ.ن: این مطلب امروز در صفحه رسانه‌های اجتماعی روزنامه شهروند منتشر شده است. این صفحه با همکاری تیم رسانه‌های اجتماعی متشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *